تلخی مدیریت در استان !
اگر قرار باشد استاندار از تجمعات فرار کند (که حق شخصی وی به دلیل لزوم حفظ جان است ) و معاون سیاسی هم نقش معترض را بازی کند ، پس چه کسی باید استان را در چنین شرایطی مدیریت کند؟!
کد خبر: ۱۰۲۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 02 February 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، آنچه که در فیلم بالا که تولید صدا و سیمای استان است ،دیده می شود ظاهرا نشان دهنده یک تجمع با عدم توجه به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط سخت کرونایی در روزهایی که سویه جدید کرونا در حال شیوع گسترده و افسار گسیخته عمل می کند ، است .
شکی نیست که بی توجهی به وضعیت موجود در اولین مرحله گریبان افراد شرکت کننده در چنین تجمعاتی و پس از ان به نسبت ارتباط ، افراد دیگر و کل جامعه را درگیر خواهد کرد اما نکته مهم تر نوع تفکر افراد و دلیل موجه آن ها برای حضور در چنین تجمعی است !
نکته بسیار مهم در کهگیلویه و بویراحمد که حضور در چنین تجمعاتی را به باور این افراد توجیه پذیر می کند ، تاکید بر گرایش های قوم و قبیله گرایی در مراسمات حتی در حوزه های سیاسی است !
شاید در کمتر شهرهایی از کشور حضور گسترده و بی مهابا با وجود شرایط اوج گیری کرونا در مراسمات عروسی و عزا را شاهد باشیم . ضمن اینکه نکته کلیدی این تجمعات ارزش گذاری مسائل قومیتی است که حضور را بسیار ضروری و مهم نشان می دهد .
متاسفانه این نوع تفکر قوم و قبیله گرایی آنچنان در تار و پود و ذهن مردم استان تنیده شده است که همانگونه که حضور در عروسی و عزا به صورت ایلی و طایفه ای را ضروری می داند و تبدیل نزاع ساده به یک نزاع طایفه ای را توجیه می کند ، در حوزه سیاسی هم قشون کشی طایفه ای برای تودیع یا معارفه فردی از ایل و تبار را واجب می شمرد !
غلبه این تفکر غلط و تاسف برانگیز است که باعث می شود ، اقوام ، دوستان و هم طایفه ای های یک مدیر کل برای تودیع و معارفه وی را با به جان خریدن خطرات متعدد مسیر از یک طرف و شرایط وحشتناک کرونایی از طرف دیگر ، ترغیب می کند از شهرستان های دور به مرکز استان عزیمت کنند تا نشان دهند که فلان مدیر کل از ایل و تبار و طایفه ای پر قدرت برخوردار است !
آیا استاندار به لغو یا یواشکی برگزار شدن انتصابات و معارفه ها می رسد؟
اما نکته بسیار مهم به نوع برنامه ریزی های مسئولین ارشد استان در راس آن استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی خصوصا معاون سیاسی و امنیتی بر می گردد که متاسفانه در این زمینه منفعلانه عمل می کنند !
از آنجایی که این رویه غلط سال ها است در استان مرسوم است به نظر می رسد مسئولین استان چه بومی و چه غیربومی ، طی سال های متمادی هیچ تلاشی برای مقابله یا مدیریت این رویه غلط انجام نداده اند چرا که هر چه جلوتر می رویم چنین اتفاقات ناخوشایندی ، بیشتر گریبان فضای اجتماعی ، سیاسی و حتی فرهنگی استان را می گیرد .
حال که مسئولین ارشد استان توانایی مدیریت اینگونه مراسمات را ندارند به نظر می رسد برای استادار کهگیلویه و بویراحمد بهترین راه مقابله با انفجار احتمالی شیوع سویه امیکرون در استان ، صحبت با وزرا برای دست نگه داشتن از انتصابات و معارفه ها حداقل تا پایان این پیک خطرناک باشد ! چرا که شرایط انگونه خطرناک به نظر می رسد ، که همه را وادار به هشدار کرده است !
و یا اینکه استاندار مسئولین را وادار به انجام تودیع و معارفه های به اصطلاح یواشکی کند تا حداقل جان مردم به خطر نیوفتد !
واضح است فرار از جلسات اینچنینی یا همانند دیگران اعتراض کلامی کردن چاره کار برای استاندار نیست چرا که وی مسئول ارشد استان است و باید برای مشکلات راهکار ارائه دهد و یا راهکارها را بررسی کند نه اینکه خود در تجمعات اینچنینی غایب باشد و معاون سیاسی وی هم اعتراض و ابراز تاسف کند ! اگر قرار باشد استاندار از تجمعات فرار کند (که حق شخصی وی به دلیل لزوم حفظ جان است ) و معاون سیاسی هم نقش معترض را بازی کند ، پس چه کسی باید استان را در چنین شرایطی مدیریت کند؟!
تصاویری از وضعیت فاجعه بار مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش !
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
برخي استانداران در حد و اندازه استان محل خدمت نيستند و اين قبا بيش از 4 سايز براي آنها بزرگ است . شعار حركت جهادي و رفع فساد با اين روش سازگار نيست . جناب رييسي بايد تجديد نظر بفرمايند . نمونه عيني آن استاندار بي تجربه و ضعيف اصفهان هست . ايشون شايد فرد خوبي باشن ولي به درد اينكار نميخوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار