مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از اتصال دستگاههای کارتخوان بانکی و یا درگاههای پرداخت الکترونیک به پروندههای مالیاتی با همکاری بانک مرکزی خبر داد.
به گزارش تابناک همدان، وجیه اله ذکوری با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری بانک مرکزی در حال ساماندهی و تعیین تکلیف دستگاههای کارتخوان بانکی و درگاههای پرداخت الکترونیکی و اتصال آنها به پرونده مالیاتی است، خاطرنشان کرد: کلیه اشخاص دارای ابزار پرداختهای بانکی میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاههای کارتخوان بانکی و یا درگاههای پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده نموده و نسبت به الصاق آنها به پروندههای مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام نمایند.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاههای کارتخوان بانکی و یا درگاههای پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تصریح کرد: بر این اساس، ضرورت دارد مودیان محترم مالیاتی از طریق شماره ملی خود وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir شده و اطلاعات مربوط به پذیرندههای خود را کنترل نمایند و در صورت نیاز نسبت به الصاق دستگاههای کارتخوان بانکی و یا درگاههای پرداخت الکترونیکی خود به پروندههای مالیاتی متناظر، درخواست غیر فعال سازی، حذف ثبت نام اضافی ایجاد شده توسط بانک مرکزی و یا ایجاد پرونده جدید اقدام نمایند.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان در تبیین پیامدهای راه اندازی شبکه پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان اظهار داشت: تلاش برای پیریزی یک نظام مالیاتی مبتنی بر اطلاعات و ریزدادههای شفاف از مهمترین برنامههای نظام مالیاتی کشور است که در صورت اجرای کامل آن، تحقق عدالت مالیاتی را نیز به عنوان دستاوردی مهم به ارمغان خواهد آورد. با اجرای قانون «پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان» گام بسیار موثری در مسیر نیل به یک نظام مالیاتی هوشمند، کارآمد و شفاف برداشته خواهد شد.
منبع: روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان