برای نخستین بار و همزمان با روز ملی روستا (15 مهرماه) نمایشگاه نان در یکی از روستاهای بخش مرکزی بیله سوار مغان برپا می شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 28 September 2015
به گزارش ایرنا ، این مطلب در جلسه روز دوشنبه کمیته آرد و نام شهرستان بیله سوار مغان مطرح شد .
محمد ابراهیمی معاون فرماندار بیله سوار در این جلسه گفت: در بازرسی های انجام شده توسط هیاتی از استانداری از نانوایی های بیله سوار و جعفرآباد و کارخانه آرد سنبل گلستان مغان وضعیت بهداشتی نانوایان این شهرستان مطلوب بوده و کیفیت نان نیز مطلوب گزارش شده است.
او گفت: همچنین در آزمایش های انجام شده از نانوایی های بیله سوار جوش شیرین در پخت نان مشاهده نشد.
وی با اشاره به اینکه مرغوب ترین و بهترین گندم کشور در شهرستان بیله سوار برداشت می شود، افزود: نانوایان باید در ارایه نان با کیفیت الگو و پیشقدم باشند و رضایت مشتریان را جلب کنند.
او اظهار کرد: برخی از نانوایی ها بدون اطلاع فرمانداری و اتحادیه ها بین یکدیگر آرد توزیع می کنند و با کسانی که از آرد سهمیه ای استفاده می کنند و به نام آزاد پز به فروش می رسانند برخورد قانونی صورت خواهد شد.
وی افزود: در برخی از واحدهای آزاد پز بر وزن چانه ها نظارت کامل صورت نمی گیرد و اتحادیه نانوایان موظف است به نانوایی های آزاد پز نظارت و اشرافیت داشته باشد.
معاون فرماندار بیله سوار گفت: کارت بهداشت و کارت پروانه فعالیت نانوایی ها باید در زمان فعالیت در دسترس بوده و مشخصات نانوایی ، زمان فعالیت و نوع نانوایی ها باید در تابلوهای نانوایی درج شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، ایرج آقایی ، رییس صنعت ، معدن و تجارت بیله سوار نیز گفت: در 20 روز گذشته با 60 فقره بازرسی از نانوایان 11 مورد تشکیل پرونده و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
او افزود: در شش ماه گذشته 190 مورد بازرسی و نمونه برداری از جمله بازرسی بهداشتی از کارخانه آرد ، نمونه برداری از جوش شیرین و استفاده از مواد غیر مجاز در نانوایی ها شده که فقط دو مورد آن مثبت گزارش شده است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهور آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار