امام جمعه بخش مرکزی یزد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد، این استان را مجسمه تمام نمای بی‌توازنی در توسعه خواند و اظهار کرد: در حالی برخی شهرستان‌ها با جمعیت بیکار و بی‌بهره از صنایع کافی هستند که برخی شهرستان‌های صنعتی پذیرای مهاجرین از ۲۱۰ شهر می‌باشند.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 31 December 2021

آیت الله «سید محمد کاظم مدرسی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد که در روستای خویدک برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه به بیان دلائل تردید مردم در دفاع از اهل بیت(ع) پس از رحلت نبی مکرم اکرم (ص) پرداخت و گفت: مهمترین علت این امر تقدس زدایی از مقدسات اسلامی بود چرا که اسلام بر اساس همین مقدسات بنا شده و برای تداوم آن باید آن‌ها را حفظ کرد.

وی افزود: هم سردار سلیمانی و هم علامه مصباح به تأسی از حضرت زهرا(س) در دفاع از مقدسات بصیرت مندانه، شجاعانه و دشمن شناسانه وارد میدان شدند و از آبروی خود برای حفظ مقدسات مایه گذاشتند.

امام جمعه بخش مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن که توسط دولت سیزدهم طراحی شده نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا زمان باقی مانده که پانزدهم دی ماه اعلام شده مردم اطمینان کرده و دولت هم پیمانکاران خوبی انتخاب، زیر ساخت ها را به خوبی فراهم، زمان بندی لحاظ و نمادهای شهر یزد را نیز مورد توجه قرار دهد از همه مهمتر به گونه‌ای عمل شود که توسعه و پیشرفت متوازن در استان شکل گیرد.

مدرسی، یزد را مجسمه تمام نمای عدم توازن برشمرد و گفت: باید مسئولان در این زمینه تلاش کنند چرا که امروز یکی از مشکلات استان همین عدم توسعه متوازن است ما در استان، شهرستان هایی داریم که شرکت های متعدد در آنها ایجاد شده و با کمبود نیروی کار مواجه هستند و در مقابل شهرستان‌هایی نیز داریم که با جمعیت بیکار و بدون برخورداری از کارخانجات و صنایع کافی هستند.

وی تصریح کرد: این عدم توازن باعث شده شهرستان های صنعتی استان پذیرای مهاجرین از ۲۱۰ شهر باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بر شناسایی ظرفیت های جدید استان از طرف دولت تاکید کرد و گفت: یکی از این ظرفیت‌ها، ایجاد نیروگاه های خورشیدی و تولید برق است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از معطل ماندن برخی از مدیریت‌های استان و عدم ساماندهی در این زمینه انتقاد کرد و از مسئولان اجرایی و نمایندگان خواست اولا به وظیفه خود عمل کنند و دوما نظارت‌ها را در دستور کار داشته باشند و سوما برای حل و فصل این موضوع همفکری کنند.

مدرسی در بخش پایانی سخنانش با توجه به معدنی بودن استان، به مسئولان توصیه کرد از خام فروشی محصولات معدنی پرهیز کرده و در توسعه آن ها توازن، آلایندگی، نیروی کار و عدالت را در نظر بگیرند.
[۱۴:۵۶, ۱۴۰۰/۱۰/۱۰] ⁦+98 902 705 1285⁩: استاندار یزد گفت: در صدد ایجاد پهنه صنایع پیشرفته در استان یزد هستیم و این موضوع در حاشیه سفر هیئت دولت به استان یزد نیز مطرح شد.
مهران فاطمی در دیدار با آیت الله ناصری، با اشاره به سفر رئیس جمهور به یزد و ارائه گزارشی از این سفر به امام جمه که به علت بیماری نتوانسته بود در برنامه سفر دولت حضور داشته باشد، اظهار داشت: تلاش ما این بود که هم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و هم مشکلات و کمبودهای استان یزد به رئیس جمهور و هیئت دولت معرفی شود.
وی بیان کرد: برای پروژه های استان نیز حدود ۸ هزار میلیارد در این سفر مصوب شد که رقم خوبی است و خیران نیز در دیدار با رئیس جمهور قرار شد هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ها یا ایجاد پروژه های مورد نیاز استان هزینه کنند.
فاطمی با اشاره به دغدغه امام جمعه در مورد راه آهن یزد بیان کرد: برای راه آهن یزد – اقلید ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده اما ایستگاه‌ها و علائم و الکترونیکی نصب نشده بر این اساس این پروژه همچنان هم قابل استفاده نیست بنابراین در سفر هیئت دولت به استان یزد، ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه مصوب شد.
وی ادامه داد: راه آهن بافق – ارژنگ نیز که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۸۷۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز داشت که در این سفر مقرر شد ۴۸۰ میلیارد تومان سازمان مدیریت و ۴۰۰ میلیارد تومان هم وزارت راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص دهند.
فاطمی بیان کرد: زیرساخت حمل و نقل ریلی و هوایی در استان یزد دچار مشکل است اما پیگیر حل این مشکلات هستیم و به زودی نیز با سرمایه گذاری یکی از معادن بزرگ استان و یک شرکت هواپیمایی، یک شرکت هواپیمایی یزدی در استان شکل می‌گیرد و خطوط هوایی جدید برای این استان ایجاد خواهد شد.
وی در مورد قطار یزد – تهران و بالعکس که مورد تاکید امام جمعه یزد است، نیز بیان کرد: تحریم ها از یک طرف و زیانده بودن قطارها از سوی دیگر عامل کاهش قطارهای این مسیر است اما با معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه صحبت‌هایی شده و قرار است به این موضوع ورود کنند تا مسئله حل شود.
استاندار یزد از برنامه ریزی برای ایجاد پهنه صنایع پیشرفته در اردکان خبر داد و یادآور شد: این موضوع در حاشیه سفر هیئت دولت به استان یزد نیز مطرح شد و برنامه ریزی آن به زودی انجام می شود.
فاطمی همچنین به ارائه گزارشی از برنامه ها و مصوبات حوزه آب و انتقال آب پرداخت و بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، به زودی اتفاقات جدیدی در این حوزه رقم می خورد.
وی در مورد بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: روال بودجه بندی کاملا تغییر کرده و صندوق پیشرفت و عدالت در استانها شکل می گیرد که ۲ هزار میلیارد تومان دولت به این صندوق واریز می کند و درآمدهای استان از جمله مازاد درآمد مالیاتی، درآمد معادن و … نیز به این صندوق واریز می شود که در استان هزینه خواهد شد.
استاندار یزد بیان کرد: دغدغه های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که برگرفته از دغدغه های مردم است را در نظر داریم و رهنمودهای ایشان ملاک عمل ما است و این موارد را در شورای معاونان به طور مرتب مطرح و بررسی می کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: امام جمعه ، توسعه ، صنایع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار