مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: کیفیت هوای شهرستان های غرب استان برای تمام گروه ها ناسالم شده و در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 27 December 2021

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص برخط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۶ و ۱۵۳ قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین شاخص آلودگی در شهرستان های اشتهارد و کرج به ترتیب ۸۴ و ۹۳ می باشد که بیانگر قابل قبول بودن هوا در این مناطق است.

وی اظهار داشت: با توجه به اعلام هواشناسی استان مبنی بر پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها تا روز ۱۰ دی ماه، ممنوعیت ها و محدودیت های موقت مکانی، زمانی و نوعی تا پایان شرایط اضطرار به تمام دستگاه های عضو کارگروه ابلاغ شد.

حکیمی گفت: در پی برگزاری دهمین نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا و آیین نامه اجرایی ماده سه قانون هوای پاک، مقرر شد تا از تردد وسایل حمل و نقل عمومی که آلایندگی قابل رؤیت دارند (مینی بوس، اتوبوس، ون، تاکسی) از محل توقفگاه‌ها (مانند توقفگاه‌های شبانه اتوبوس‌های شرکت واحد) و پایانه‌های حمل و نقل برون شهری جلوگیری شود.

او افزود: گشت‌ انتظامی‌، گشت‌ اتوبوسرانی‌ و تاکسیرانی‌، مؤسسات‌ تاکسی‌سرویس‌، خودروهای‌ فوریت‌های‌ پزشکی‌ و پزشکان‌، جانبازان‌ و بیماران‌ خاص‌، خودروهای ‌امداد (آتش‌نشانی‌، امداد آب‌، برق‌، گاز، پست‌ و مخابرات‌) و خودروهای‌ حمل‌ زباله‌ شهرداری‌ها از محدودیت‌های‌ اعمال‌شده‌ مستثنی  هستند.

او گفت: همچنین باخودروهای دودزا و فاقد برچسب معاینه فنی اعم از شخصی یا دولتی و موتور سیکلت و  تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی توسط پلیس راهور پلیس تشدید برخورد قانونی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز ادامه داد: جلوگیری از انجام تمام فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، مانند ساخت وسازهای شهری، راهسازی و پروژه های عمرانی شهرداری، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در صنایع مجاور کلانشهرکرج وتأمین سوخت گاز موردنیاز برای واحدهای متصل به شبکه گازرسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است از دیگر مصوبات این کمیته می باشد.

وی موافقت با مرخصی افرادی که دارای مشکلات تنفسی و قلبی، اولیای کودکانی که به مهدکودک می روند و ممنوعیت استفاده از نفت کوره توسط ۲۳ واحد صنعتی  از مصوبه های این کارگروه است .

حکیمی، نظارت ویژه سازمان نظام مهندسی بر توقف فعالیت های عمرانی در شرایط اضطرار، تطبیق‌ ساعات‌ کار حمل و نقل همگانی‌ با ساعات‌ کار اداری‌ و مراکز آموزشی‌ تعیین شده و به‌کارگیری‌ حداکثر توان‌ ناوگان‌ حمل و نقل همگانی در جابه‌جایی‌ مسافر، اطلاع‌رسانی برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی (اعم از انفرادی، همگانی و باشگاهی) در محیط های باز و جلوگیری از سوزاندن شاخ و برگ درختان و بقایای محصولات کشاورزی و باغی از دیگر مصوبات دهمین کمیته اضطرار کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار