ایپسوس:
پس از سال پرچالش ۲۰۲۱، مردم در سراسر جهان خوشبین هستند که ۲۰۲۲ سال بهتری خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 25 December 2021
 پس از سال پرچالش ۲۰۲۱، مردم در سراسر جهان خوشبین هستند که ۲۰۲۲ سال بهتری خواهد بود.

به گزارش تابناک همدان، بر اساس نظرسنجی جدید ایپسوس در ۳۳ کشور، با طی شدن سال دیگری که تحت تاثیر شیوع کووید-۱۹ گذشت، مردم مشتاقانه منتظر رسیدن سال ۲۰۲۲ و رویداد‌های آن هستند.

 از میان ۹ پرسشی که نظرسنجی ایپسوس از سال ۲۰۲۰ به بررسی آن می‌پردازد، تغییر معناداری در پاسخ به چهار پرسش به وجود آمده است که نشان‌دهنده دیدگاه خوشبینانه‌تریست نسبت به آنچه سال ۲۰۲۲ در پی خواهد آورد.

با این وجود، نگرانی‌ها در مورد محیط زیست و افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد؛ و در حالی که بیشترین تعداد افراد پیش بینی می‌کنند که نرخ واکسیناسیون کرونا در سراسر جهان بیشتر شود، نیمی از مردم (۴۷٪) ظهور نوع کشنده جدیدی از ویروس را انتظار دارند. بیش از نیمی از افراد (۵۶٪) معتقدند که بیشتر از ۸۰٪ از جمعیت جهان حداقل یک دز از واکسن کووید-۱۹ را در سال ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد.

بسیاری از مردم معتقدند در سال ۲۰۲۲ شاهد تاثیرات بیشتری از تغییرات آب و هوایی خواهیم بود؛ از این افراد ۶۰ درصد گفته اند که احتمال دارد در سال ۲۰۲۲ شدت تغییرات آب و هوایی در کشورشان نسبت به سال ۲۰۲۱ بیشتر باشد.

اکثریت قابل توجهی از مردم (۷۵٪) پیش بینی می‌کنند در کشورشان قیمت‌ها با سرعت بیشتری نسبت به درآمد افزایش یابد. در حالی که اکثر مردم در سراسر جهان تصور می‌کنند که احتمالاً این اتفاق می‌افتد، تنها یک سوم از افراد (۳۳%) در ژاپن (که البته چند دهه در معرض کاهش تورم بوده است) اینگونه می‌اندیشند. فقط یک سوم از مردم (۳۵%) در سطح جهان انتظار دارند که شاهد سقوط بازار‌های سهام در سراسر جهان باشند؛ بنابراین در سطح جهانی و در مقایسه با سال ۲۰۲۱، مردم بیشتری انتظار ثبات بازار سهام در سال ۲۰۲۲ را دارند، به طوریکه ۴۰ درصد از مردم برای سال ۲۰۲۱ پیش بینی می‌کردند معاملات عمده سهام در سراسر جهان احتمال سقوط دارند.

نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد، ۷۱٪ افراد پیش بینی می‌کنند که با بازگشت منظم مردم به کار در ادارات، مراکز شهر در کشورهایشان دوباره شلوغ شوند. در چین از هر ده نفر ۹ نفر (۸۷ درصد) از مردم چنین احتمالی را می‌دهند. مردم آمریکای جنوبی هم انتظارات مشابهی دارند؛ بطوریکه ۴ پنجم افراد (۷۸ درصد) در آرژانتین، برزیل و کلمبیا انتظار دارند که مراکز شهرهایشان دوباره شلوغ شود.

در سطح جهانی، حدود ۳ دهم (۲۸٪) از افراد بر این باورند که مردم در کشورشان بیشتر با یکدیگر مدارا خواهند کرد. در حالی که این تعداد در هند به ۶۰ درصد می‌رسد، تنها ۹ درصد از فرانسوی‌ها احتمال چنین اتفاقی را می‌دهند.

از هر ده نفر چهار نفر انتظار دارند که یکی از شهر‌های بزرگ کشورشان در معرض بلایای طبیعی قرار بگیرد. این میزان در ایالات متحده به ۶۳ درصد و در ترکیه به ۵۸ درصد افزایش داشته است. در مقابل، مردمان ساکن اسکاندیناوی خوشبین‌تر هستند و تنها تعداد کمی در سوئد (۲۴ درصد) و دانمارک (۲۱ درصد) انتظار وقوع یک بلای طبیعی را دارند.

طبیعی است که بطور متوسط سه چهارم مردم جهان (۷۷ درصد) انتظار سال بهتری در ۲۰۲۲ را دارند؛ در بازه‌ای از ۵۴ درصد ژاپنی‌ها تا ۹۴ درصد از چینی‌ها خوشبین هستند که ۲۰۲۲ نسبت به ۲۰۲۱ برای آن‌ها سال بهتری خواهد بود.

منبع: ایپسوس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار