تایناک- رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17 که از صبح دوشنبه هفته گذشه درسواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان آغاز شده بود، روز جمعه پایان یافت .
کد خبر: ۱۰۱۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 25 December 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه برگزاری رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17 از قبل طراحی شده بود، افزود؛ تهدید های فراوان ولی تو خالی سران رژیم صهیونیستی باعث شد که این رزمایش در این زمان مقرر انجام شود که جزو موفق ترین رزمایش های موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بود.

اگرچه تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران تازگی ندارد، اما با شروع مذاکرات وین برای لغو تحریم های ایران، یاوه گویی های رژیم صهیونیستی علیه ایران نیز وارد فاز تازه‌ ای شد. مقام‌ های رژیم صهیونیستی در هفته‌ های اخیر با تحرکات دیپلماتیک کوشیدند فعالیت‌ های صلح‌ آمیز هسته‌ ای ایران را تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه جلوه دهند. تهدیدهای رژیم صهیونیستی بر ضد ایران اگرچه انعکاسی از جنگ روانی وتحرکات تبلیغاتی مشترک امریکا و رژیم صهیونیستی است اما این لفاظی ها بدون پاسخ نمانده است.

سردار سرلشکر «غلامعلی رشید»، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌ الانبیا (ص) سپاه پاسداران با بیان این که تهدید مراکز هسته‌ ای و نظامی ایران ازسوی رژیم صهیونیستی بدون چراغ‌ سبز و حمایت آمریکا امکان‌ پذیر نیست، تأکید کرد: "درصورتی که تهدیدهایی از این دست، جنبه عملی به‌ خود بگیرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بدون درنگ، همه مراکز، پایگاه‌ ها، مسیر و فضای استفاده ‌شده برای عبور و مبدأ تجاوز را براساس طرح‌ های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهد داد."

فضاسازی‌ ها وتحرکات رژیم صهیونیستی در حالی است که صلح‌ آمیز بودن فعالیت‌ های هسته‌ ای ایران  پیوسته مورد تأیید مسئولان و بازرسان آژانس قرار گرفته‌ است. در واقع  این رژیم صهیونیستی است که با برخورداری از سلاح‌ اتمی و فعالیت‌های تروریستی و خرابکارانه ، تهدیدی برای صلح در منطقه به‌ حساب می‌ آید.

"مجید تخت‌روانچی" نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در همین خصوص چندی قبل در نامه ای به شورای امنیت ضمن اشاره به افزایش مداوم تعداد و شدت تهدیدهای تحریک‌ آمیز و ماجراجویانه رژیم صهیونیستی یاد آور شد که این تهدیدها به سطح هشداردهنده‌ای رسیده‌ و نقض فاحش حقوق بین‌الملل به‌ ویژه ماده 2 (۴) منشور ملل‌ متحد است. 

به نظر می رسد مقام‌ های رژیم صهیونیستی دریک تقسیم کار حساب شده ، با فضاسازی و تهدید سعی دارند از گزینه تهدید نظامی برضد ایران برای تشدید فشارهای سیاسی و امنیتی استفاده حداکثری کنند و بر روند مذاکرات وین تأثیر منفی بگذارند. این تهدید ها اما حتی از سوی حامیان رژیم صهیونیستی فاقد ارزش ارزیابی شده است .  

روزنامه "نیویورک تایمز" در گزارشی نوشت؛ مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند این رژیم چنان که ادعا می کند، قادر به انجام اقدام نظامی موثر علیه تاسیسات هسته‌ ای ایران نیست.

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک هم در تحلیلی هشدار داد: "اختصاص بودجه یک و نیم میلیارد دلاری به ارتش رژیم صهیونیستی برای آماده شدن در برابر حمله ایران تنها آغاز هزینه‌ ها خواهد بود و حمله محور مقاومت پیامدهای نجومی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت."

با این حال رژیم صهیونیستی با توجه به ماهیت تجاوز کارانه و بحران ساز خود ممکن است قصد شرارت و ضربه زدن به گفت‌وگوهای وین را داشته باشد.

از اینرو نیروهای مسلح ایران برای مقابله با این شرارت‌ ها، سطح آمادگی‌ های ضروری را افزایش داده اند. آنگونه که سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17، تصریح کرد برگزاری این رزمایش بویژه در بخش موشکی دارای پیام های بسیار واضح و آشکار است. پیام این رزمایش هشدار جدی، واقعی و‌ میدانی به تهدید های مقامات رژیم صهیونیستی است که مراقب اشتباهات و خطاهای خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند، دستانشان را قطع خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار