تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
شاید صحبت کردن از تعطیلی مدارس در شرایطی که آمار ابتلا و فوتی در کنار خارج شدن بیشتر شهرها از وضعیت قرمز و حتی نارنجی است، کمی عجیب به نظر آید اما شرایط به گونه ای شده که فرماندار بویراحمد را مجاب به اعلام تقاضای تعطیلی مدارس این شهرستان کرده است !
کد خبر: ۱۰۱۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 24 December 2021

مدارس شهرستان بویراحمد در آستانه تعطیلی ؟!

شاید صحبت کردن از تعطیلی مدارس در شرایطی که آمار ابتلا و فوتی در کنار خارج شدن بیشتر شهر‌ها از وضعیت قرمز و حتی نارنجی است، کمی عجیب به نظر آید، اما با اعلام ورود سویه جدید کرونا (امیکرون) و قدرت سرایت پذیری زیاد آن همچنین کاهش محسوس رعایت دستورالعمل‌ها، ورود به پیک جدید این بیماری دور از انتظار نیست. چیزی که فرماندار بویراحمد را مجاب به اعلام تقاضای تعطیلی مدارس این شهرستان کرده است!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در نشست روز گذشته ستاد کرونای شهرستان بویراحمد، ابتدا مدیر آموزش و پرورش این شهرستان گزارشی از آمار واکسیناسیون ارائه داد که نشان دهنده آمار نسبتا خوبی در استقبال از واکسیناسیون در سنین هدف بوده است.
آنگونه که کورش دلشاد گفت: بیش از ۲۷ هزار دانش آموز دُز اول و بیش از ۲۳ هزار نفر هم دُز دوم واکسن را تزریق کرده اند که این یعنی امار یش از ۸۵ درصدی جامعه هدف در این شهرستان محقق شده است.
مدارس شهرستان بویراحمد در آستانه تعطیلی ؟!
در ادامه این نشست اما فرماندار بویراحمد که گویا از وضعیت عدم رعایت پروتکل ها به شدت نگران بود ، گفت: شیوع نوع جدید ویروس کرونا که قدرت سرایت بالایی دارد موجب شد جلسه ویژه ستاد کرونا برگزار کنیم . نگرانیم که این سویه جدید تعداد زیادی را درگیر کند ، اما امکانات ما جوابگو نباشد و همین موضوع امکان مشکل ایجاد کند.
مجید احمدی افزود : آنگونه که گفته شده سویه جدید بیشتر افراد با سن پایین را مبتلا می‌کند و بیش‌تر بین دانش‌آموزان گسترش پیدا می‌کند. ضمن اینکه این سویه قدرت سرایت بالایی دارد ، ترس از این است که به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها در مدارس ، نتوان آن را کنترل کرد.
وی ادامه داد: تااکنون واکسیناسیون افراد ۱۲ سال به پایین انجام نشده و این می‌تواند یک معضل بسیار بزرگی باشد لذا نیازمند یک تدبیر ویژه هستیم.
احمدی افزود : با در تظر گرفتن برخی موارد از جمله، گزارشات رسیده که در برخی مدارس شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم نیست و به خوبی اجرا نمی شود ، کاهش رعایت پروتکل‌ها و ساده انگاری‌ها پس از کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر و نهایتا با لحاظ این موضوع که تصمیم گیری به استان‌ها سپرده شده است ، به عنوان فرماندار نظر من بازگشت آموزش به صورت مجازی است ، اما این موضوع منوط به تایید و تصمیم ستاد استانی کرونا است. چون ممکن است در آینده دچار مشکل شویم لذا با توجه به شرایط کرونایی بهتر است مدارس کمتر به صورت حضوری برگزار شود.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته کرونا به یک بحران تبدیل شده بود، اما با تلاش‌های دولت جدید و انجام واکسیناسیون وضعیت بهبود پیدا کرده است، اما هنوز تمام نشده، متاسفانه می‌بینیم مردم ساده‌انگاری و سهل‌انگاری می‌کنند اگر شرایط به همین منوال باشد در آینده با بحران مواجه می‌شویم.
احمدی خاطر نشان کرد: خدمات به کسانی ارائه شود که واکسن تزریق کردند، ضمن اینکه مردم حتما دُز سوم را دریافت کنند مراکز واکسیناسیون هم آماده ارائه خدمات به مردم باشند هیچ کوتاهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، به نظر می‌رسد بحث تعطیلی مدارس خصوصا در شهر و حومه که تراکم بسیار بالا است بنابه چند موضوع ازجمله، درگیری بیشتر سنین پایین با سویه جدید و عدم واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله‌ها، محرز بودن عدم رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌ها و در آخر کمبود شدید امکانات مورد نیاز، آنگونه که فرماندار بویراحمد تقاضای آن را دارد، بسیار جدی است!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار