با توجه به حساسیت موضوع قاچاق کالا در کشور و گستردگی عرصه بیماری های عفونی و پوستی در جامعه، موضوع کشف لوازم آرایشی غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳ 22 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 30/09/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------
دستگیری زوج کلاهبردار میلیاردی در ساری
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری زوج کلاهبردار میلیاردی با شيوه و شگرد استفاده از سند مجعول در ساری خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر گفت: در پي ارجاع پرونده کلاهبرداري با شيوه و شگرد استفاده از سند مجعول و فروش مال غير، مراتب در دستورکار اداره عمليات ويژه پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وی افزود:درتحقيقات پلیسی اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري از مالباخته مشخص شد، احدی از مشاوران املاک، قطعه زمين دستدارمي واقع در شهر ساری را به شاکی پرونده معرفی و پس از تشریفات صورت گرفته، شخصي بهمراه همسرش به عنوان فروشنده زمین با ارائه فروشنامه و سند مالکیت در مشاور املاک حاضر و قرارداد خرید زمین به مبلغ جمعاً10میلیارد و 800 میلیون ريال در سه فقره چک بابت ثمن معامله تنظیم و مبالغ چک هاي صادره در موعد مقرر توسط فروشنده دريافت شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: مالباخته پس از گذشت یک هفته از خرید زمین، به محل مورد ثمن معامله مراجعه و در تحقیقات به عمل آورده از همسايگان پي به جعلي بودن اسناد ارائه شده از سوي فروشنده مي برد و براي تکيمل تحقيقات خود به اداره ثبت مراجعه و متوجه جعلي بودن کليه اسناد و مدارک می شود.
وی ادامه داد: با توجه به حضور مالباخته در پلیس آگاهی و  تنظیم شکوایه، مراتب به استحضار بازپرس دادسراي عمومي و انقلاب ساري رسيد که دستور جلب با اختيارات ورود به منزل و مخفيگاه و همچنین توقيف خودروی آنان را صادر کرد.
سرهنگ قیصری با اشاره به اینکه ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي و با همکاری ماموران يگان امداد مياندورود، متهمان را دستگیر و خودروی آنان را توقیف کردند، خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده قضائی به دادسرا معرفی و با قرار وثيقه 25 میلیاردی روانه زندان شدند.
--------------------------
کشف 4 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق منقضی در مازندران 
رئيس پليس امنيت اقتصادي انتظامي استان مازندران از کشف بيش از 4 هزار قلم انواع لوازم آرایشی تاریخ گذشته به ارزش 35 ميليارد ريال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد محمد پور در تشريح جزييات اين خبر گفت: با توجه به حساسیت موضوع قاچاق کالا در کشور و گستردگی عرصه بیماری های عفونی و پوستی در جامعه، موضوع کشف لوازم آرایشی غیرمجاز در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی از فعالیت یکی از توزیع کنندگان انواع لوازم آرایشی غیرمجاز در شهرستان بابلسر که اقدام به دپو محتکرانه انواع محصولات آرایشی و داروهای بهداشتی تاریخ گذشته کرده بود با خبر شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي انتظامي مازندران در ادامه اظهار داشت:کارشناسان اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی با همراهی پلیس آگاهی بابلسر و هماهنگی قضائی در حضور کارشناسان اداره صمت و شبکه بهداشت، موفق به کشف یک انبار اقلام لوازم آرایشی قاچاق تاریخ گذشته شدند.
وی اظهار داشت: ماموران در بازرسی از محل دپو اقلام، 4 هزار عدد از انواع لوازم آرایشی با برندهای قاچاق تاریخ گذشته تحت عنوان مجرمانه احتکار اقلام قاچاق توام با توزیع غیر قانونی خارج از شبکه در نظام سلامت جامعه را کشف کردند.
سرهنگ محمد پور با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این کشفيات قاچاق را 35 ميليارد برآورد کردند، گفت: در اين راستا 2 متهم نيز دستگير شدند و براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي و اقلام مکشوفه تحویل اموال تملیکی استان شد.
رئيس پليس امنيت اقتصادي فرماندهي انتظامي استان مازندران در پایان خاطرنشان كرد: مبارزه بي امان با قاچاق کالا، احتکار اقلام حیاتی در نظام سلامت گامي موثر در حمايت از توليد داخلي و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می باشد که کاراگاهان پلیس امنیت اقتصادی به صورت شبانه روز با ظرفیت های اطلاعاتی خود رهگیری و پایش تحرکات اخلالگران نظم امنیت اقتصادی را دنبال می کنند.
------------------------
رفع تصرف 120 میلیاردی اراضی ملی در رامسر 
فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از خلع ید 8 هزار و 271 متر از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش 75 میلیارد ریال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ سید جلیل نبوی در تشريح این خبر، بیان داشت: در راستاي مبارزه با زمين خواري و حفاظت از جنگلها و اراضي منابع طبيعي، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با کار تخصصی و تحقیقات گسترده اطلاعاتی افردی که بصورت غیر قانونی 8 هزار و 271 متر از اراضی ملی و منابع طبیعی را به نفع خود تصرف کرده بودند را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.
سرهنگ نبوی با اشاره به اینکه این فرد سودجو و فرصت طلب، اقدام به ديوارکشي، فنس کشي و ساخت بنا در داخل اراضي ملي و طبيعي کردند، افزود: ماموران انتظامی با هماهنگي قضائي و با همراهي يگان حفاظت منابع طبيعي شهرستان رامسر مانع ادامه تصرف اراضي ملي به دست فرصت طلبان شدند.
فرمانده انتظامی رامسر با بیان اینکه طی رسیدگی پرونده 2 نفر از عوامل دخیل در انجام جرم شناسایی و به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات بالغ بر 120 میلیارد ریال برآورد شده است .
--------------------------------
دستگیری 2 سارق با 42 فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در قائم شهر 
فرمانده انتظامی قائم شهر از دستگیری 2 سارق کابل و تجهیزات مخابراتی با 42 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی خادمی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چندين فقره سرقت كابل و تجهيزات مخابراتی در شهرستان قائم شهر موضوع در دستور پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از بررسی های همه جانبه 2 سارق حرفه ای را در این رابطه شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی و بازجویی های به عمل آمده به 42 فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ خادمی در پایان اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.
-----------------------------
دستگیری سارق اماکن خصوصی در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدااله حسن زاده گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 13 کمربندی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی فردی را که دارای سوابق متعدد کیفری در این شهرستان بود را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی ساری، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت اماکن خصوصی در یک ماه گذشته اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست: ضمن استفاده از نگهبان، پس از اتمام ساعت کاری از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند.
------------------------
کشف 17فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي نکا 
فرمانده انتظامی نکا از کشف 17فقره ،انواع سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ قاسم عزیزی با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز شهرستان نکا به اجرا درآمد .
وی افزود: در اجراي اين طرح ها ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با پشتب بان یگانهای تابعه در طرح ،ضمن هماهنگي های قضائي ،در عملياتي ضربتي شبانه با حضور در مناطق آلوده و جرم خيز این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری 7سارق حرفه ای شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به تشکل پرونده قضایی برای متهمین،از استمرارطرح ارتقای امنیت اجتماعی در قالب طرح های شبانه و ناامن نمودن نقاط کور وآسیب پذیر برای سارقین خبر داد
سرهنگ عزیزی با قدرداني از تعامل مردم با پليس، از شهروندان خواست: با پلیس شهرستان جهت برقراری امنیت مطلوب ،همکاری و تردد افراد مشکوک را از طریق سامانه 110 با ما در میان بگذارند.
-------------------------------
کشف 3 تن چوپ قاچاق در میاندورود 
فرمانده انتظامي میاندورود از کشف 3 تن چوب قاچاق به ارزش 300 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ مجید باقری در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی پاسگاه گهرباران در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق چوب، گشت زنی و کنترل محورهای جنگلی را در اولویت کاری خود قرار دادند.
وی از شناسایی یک خودروی نیسان حامل چوبهای قاچاق توسط ماموران انتظامی خبر داد و تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از توقیف خودروی نیسان،در بازرسی از آن 3 تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های بالادست برداشت شده بود را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با بیان اینکه کارشناسان ارزش چوب های کشف شده را 300 میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: راننده خودروی نیسان دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ باقری در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.
-------------------------------

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار