آتش سوزی در یکی از سراهای بازار اراک با اطلاع رسانی به موقع توسط شهروندان و حضور سریع آتش نشانان و مهار به موقع آن به خیر گذشت.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ 19 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرنگار پایگاه خبری ۱۲۵، در ساعت ۲۳:۳۲ شب گذشته (شنبه ۲۷ آذرماه) شهروندان با مشاهده خروج دود و شعله از درون یکی از سراهای بازار، سراسیمه خود را به ایستگاه آتش نشانی خیابان محسنی که نزدیک به محل حادثه بود رسانده و با اعلام بروز این حادثه از آتش نشانان درخواست کمک کردند که بی درنگ نیروهای این ایستگاه با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی اراک خود را به محل حادثه در گذر پنجم بازار سرپوشیده(گذر چهارسوق بازار)، سرای حاجی باشی رساندند.
افسر آماده عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری اراک که خود را به محل حادثه رسانده بود در این باره گفت: در زیرپله این سرا که از آن به عنوان انبار و محل دپوی ضایعات استفاده می شد، بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی و نیز روشن گذاشتن پیک نیک یا همان سیلندر گاز سفری، حریق رخ داده و شروع به خام سوزی کرده بود.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این آتش سوزی در ساعتی رخ داده بود که افراد هنوز در داخل کاروانسرا حضور داشتند افزود: آتش نشانان بلافاصله با انجام اقدامات اولیه ایمنی، با استفاده از تجهیزات خاموش کننده خود را به کانون آتش رسانده و عملیات خاموش سازی حریق را آغاز کردند.
این افسر آماده عملیات با ذکر این نکته که گاز زیادی بر اثر نشت پیک نیک فضا را پر کرده و هر لحظه امکان انفجار وجود داشت، یادآورشد: آتش نشانان ابتدا سیلندر گاز را از محل حادثه خارج کرده و سپس شعله های آتش را قبل از سرایت به داخل فروشگاه های داخل سرا و اطراف آن خاموش کرده و با جابجایی لوازم سوخته و نیز با اطمینان از عدم وجود هرگونه آتش پنهان و خطر احتمالی به کار خود پایان داده و به ایستگاه خود بازگشتند.
گفتنی است، اگر این آتش سوزی در بامداد و زمانی که هیچ کس در داخل سرا نبود رخ می داد چه بسا تبدیل به یک حادثه گسترده در سطح بازار اراک و بروز یک فاجعه می شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار