تعدادی از دلالان و اخلالگران بازار ارز با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ 14 December 2021

 بنابر اعلام اداره کل اطلاعات استان اصفهان، با انجام اقدامات اطلاعاتی تعدادی از دلالان و اخلال گران بازار ارز کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی حساب های بانکی این افراد مسدود شد.


این اخلال گران با انجام معاملات ارزی غیر مجاز از جمله معاملات فردایی با دلالی و ایجاد تقاضای کاذب مبادرت به ایجاد نوسان در بازار ارز می کردند .
اداره کل اطلاعات استان اصفهان اعلام کرده مبارزه با عناصر اخلال گر بازار ارز در دستور کار است و همچنان ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش های میدانی خبرنگاران ما از بازار همزمان با اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان، پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی استان نیز تعدادی از دلالان عمده بازار ارز اصفهان را بازداشت کرده است.


هر چند بر اساس ماده 13 مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها، انجام هرگونه معاملات فردایی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی منع قانونی دارد اما این معاملات در سالهای اخیر به صورت غیررسمی در نظام مالی کشور انجام می‌شود.
معاملات فردایی، مبادلاتی است که در آن ذی‌نفعان بازار ارز در پایان یک روز معاملاتی، در رابطه با قیمت ارز در روز آینده با هم وارد معامله می‌شوند و براساس پیش‌بینی‌هایی که از نرخ ارز در روز آینده دارند، تعهداتی طرفینی را بر عهده می‌گیرند.

در واقع این افراد تلاش می‌کنند با پیش‌بینی صحیح نرخ ارز در آینده به سود نامشروع دست پیدا کنند و طبعاً زیان ناشی از پیش‌بینی ناصحیح خود را نیز می‌پردازند.

در معاملات فردایی غالباً ارزی مورد مبادله نمی شود و تنها مابه‌التفاوت میان نرخ‌ها به صورت ریالی تسویه می‌شود، به همین جهت اکثر معاملات در بازار فردایی به شکل صوری و یا به منظور تهییج بازار و هدایت نرخ ارز به مقاصد دلخواه دلالان است.
عملیات مبارزه با اخلال‌گران بازار ارز با توجه به اینکه ، خرید و فروش هرگونه ارز در خارج از بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز ممنوع است در قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان اصفهان هم به اجرا گذاشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار