مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ٢۴ موزه در کرمانشاه وجود دارد که ١٠ موزه تحت نظارت میراث فرهنگی، ٢ موزه مربوط به بخش خصوصی و ١٠ موزه مشترک با ارگان‌های مشارکتی و دولتی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷ 13 December 2021

جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: دریافت نرخ ورودی در مراکز تفریحی و موزه‌ها توسط وزارت خانه تعیین و هر چند سال یکبار بنابر شرایط اقتصادی جامعه تغییر می‌کند.

وی افزود: نرخ ورودی طی دوسال گذشته وبا شیوع بیماری کرونا تغییری نکرده و مبلغ ورودی طاقبستان و بیستون که در میراث جهانی ثبت است، برای بازدید کنندگان ایرانی ۵ هزار تومان و بازدید کنندگان خارجی یکصد هزار تومان است، تکیه معاون الملک و تکیه معبد آناهیتا ورودی ایرانی ۴ هزار تومان و خارجی ٥٠ هزار تومان است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه ١٢میراث فرهنگی موجود که در دو بخش خصوصی و حدود ده ارگان دولتی مشارکت دارند از جمله موزه آموزش و پرورش، دبیرستان کزازی و محیط زیست، موزه ورزش با اداره‌ی کل ورزش جوانان، موزه شهدا و موزه بنیاد امدادگر که جز موزه‌های مشارکتی هستند.

وی بیان کرد: در ایام شیوع کرونا موزه‌ها فعالیت خود را تعطیل کردند و موزه‌های محوطه‌های باز استان از جمله طاقبستان و بیستون با خروج از وضعیت قرمز بازگشایی شدند و تکیه بیگلربیگی و معاون الملک موزه‌هایی با محوطه‌های بسته هستند که یک ماه پیش آماده پذیرایی از عموم مردم شدند.

جباری تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های در این اماکن همچنان مورد توجه است و پذیرش بازدیدکنندگان به صورت محدود انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار