یادداشت؛
مطالبه ی مردم ما، شهر ما، ایل و تبار ما این است که مسئولین شهرمان را از تحصیلکرده ها و نخبه های خودمان انتخاب کنید..! حداقلش به حقوق شهروندیمان احترام گذاشته اید.
کد خبر: ۱۰۱۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸ 12 December 2021

خطاب به استاندار احمدزاده، سید محمد موحد و مردم شریف لنده

بنام یگانه معبود یکتا

مخاطب این یادداشت مردم فهمیم و همیشه در صحنه ی شهرستان لنده که صبورانه به این نظام و حکومت اسلامی عشق می ورزند و نجیبانه می بخشند استاندار ولایی استان کهگیلویه وبویراحمد و نماینده محترم این مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفهوم قسمتی از آیه ی شریفه 11سوره رعد قرآن کریم که بیان میدارد اِنَّ اللَّه لا یُغَیِرُ ما بِقوم حَتّی یُغَیِرُوا ما باَنفُسِهِم وَ اِذا اَرادَاللّهُ بِقوم سوءً اَفَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُم مِن دونِهِ مِن وَال: ‌بدرستیکه خدا سرنوشت هیچ ملّتی رابه سوی "بلا، نکبت، شکست و شقاوت تغییر نمی دهد تا آنکه آنان آنچه را از "صفات خوب و رفتار شایسته و پسندیده" در وجودشان قرار دارد به زشتی ها و گناه تغییر دهند.

بنابراین هر چه مطالبه گری مردم نسبت به امور و مسائل افزایش یابد توجه مسئولان به حقوق شهروندی بیشتر خواهدشد. در مساله حقوق شهروندی باید سه مولفه را مورد توجه قرار داد و خوب بشناسیم. یعنی ابتدا حقوق، سپس اینکه شهروند چه کسی است و بعد از آن ببینیم که حقوق شهروندی چیست؟

حقوق شهروندی را مجموعه ی حقوق و تعهداتی میداند که حاکمیت نسبت به شهروندان خود دارد. این حقوق از مهمترین مسائل تا جزیی ترین کارها مانند آزادی و عدالت، و حق شغل و امنیت و نیز امکانات آموزشی و رفاهی را شامل می شود. لذا اگر مردم با حقوق شهروندی خود آشنا باشند مدیر و مسئول مربوطه را در مسیری قرار می دهند که بهتر از قبل و بیش از پیش حقوق شهروندی را اجرایی کند.

مردم باید با حقوق شهروندی خویش آشنا شوند تا اگر به طور مثال مدیر و یا کارشناس دستگاهی از روی ناراحتی و یا غیر عمد وظیفه ای را انجام نمی دهد بتوانند آن را مطالبه کنند. در این خصوص باید بطور مرتب آموزش حقوق شهروندی هم برای مدیران و هم کارکنان دستگاه ها و هم برای شهروندان مورد توجه قرار گیرد و ضروری است تا این موضوع درسایر بخش های خصوصی نیز مورد نظارت و رعایت قرار گیرد.

مسئولان محترم نیز باید حقوق شهروندی را جدی بگیرند چرا که صاحبان اصلی حکومت مردم هستند تا این مساله در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود چراکه آشنایی مردم با حقوق خود در نهایت به نفع جامعه خواهد بود، زیرا رعایت چنین مسائلی باعث می شود تا ارباب رجوع نیز رعایت چنین مسائلی رو درحوزه های کاری خود بکار ببندد.

لُب مطلب، جناب آقای استاندار، نماینده ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم شریف شهرستان لنده سال های متمادی است که مسئولین ما غیر بومی هستند و تا تدبیری بیندیشند که جاهای ندیده و نشناخته ما را ببینند و بشناسند و بر زخمهای ما مرهم نَهند دوباره رخت بر می بندند و میروند.

مطالبه ی مردم ما، شهر ما، ایل و تبار ما این است که مسئولین شهرمان را از تحصیلکرده ها و نخبه های خودمان انتخاب کنید..!
حداقلش به حقوق شهروندیمان احترام گذاشته اید.

قحط الرجال نیست..! اگر یک نگاه اجمالی به گذشته داشته باشید، چندین شخصیت از فرزندان این منطقه سالها در استان و استانهای همجوار و وزارت خانه های کلیدی مسئولیت داشتند و دارند، پس دلیلی که از نخبگان و تحصیلکرده هایمان چشم پوشی می کنید چیست...؟

امیدوارم با همت مردم و نماینده محترم آنان در مجلس شورای اسلامی و مردم شهرستان و استاندار محترم دیگر شاهد مسئولین غیر بومی "بطور خاص" نماینده سیاسی دولت که در راس مسئولین این دیار هست نباشیم.

حسن زمانی
کارشناس ارشد حقوق
جانباز و رزمنده جبهه و جنگ از دیار لنده

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خسروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
درود به زمانی
مشکل اصلی از خود نمایندگان مردم و مردم هست که با گذشت چهل سال از انقلاب هنوز در وظایف و کار هم دخالت می کنند و سهم خواهی های فامیلی و قوم و قبیله ای مهمتر از رشد دادن به نخبگان است،آقایانی را که جنابعالی بهشون اشاره کردی در جاهای دیگر رشد و پیشرفتی داشته آند اگه خوب نگاه کنیم در استان های دیگر بودند نه در استان کهکیلویه و بویراحمد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار