تابناک- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت:سال گذشته بیش از ۳۴ میلیون دلار صرفه جویی در واردات قطعات و اجزا داشتیم که با کار پژوهشی و فناوری آن را تامین کردیم.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 09 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛ خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در مراسم اختتامیه  هفته پژوهش و فناوری استان هرمزگان اظهارداشت: استان هرمزگان یکی از مراکز اصلی صنعت و تولیدی در کشور است و در دوره تحریم های گذشته که بنزین ایران نیز تحریم شد به محوریت استان هرمزگان  کشتی سازی هرمزگان با کشتی هایش و پالایشگاه نفت ستاره خلیج با صادرات بنزین به ونزوئلا پیام بزرگی را به گوش ابرقدرت ها رساند. 

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون تن تولید در استان داشتیم و لازم است در کمال افتخار اعلام کنم در حالی تمام بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور در امر تولید دچار مشکل بودند ما در هرمزگان تمام بنگاه های تولیدی بزرگ مان با ظرفیت بالا در حال تولید هستند و علت آن فراهم بودن بستر تولید در استان است. 

قاسمی بیان کرد: بیش از ۲ میلیارد دلار از مجموع صادرات غیر نفتی کشور مربوط به استان هرمزگان است و در این بخش نیاز است که دانشگاه های استان نیز  به موازات حرکات صنعتی خود را حرکت دهند و به کنو بخش صنعت بیایند. 

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۴ میلیون دلار صرفه جویی در واردات قطعات و اجزا داشتیم که با کار پژوهشی و فناوری آن را تامین کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: باید بدانیم که دانشگاه های استان کمتر از دانشگاه های کشور نیستند و واحد تحقیق و توسعه فولاد هرمزگان در آستانه انتخاب به عنوان  مرکز تحقیق و توسعه برتر کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید در بحث تکمیل زنجیره ارزش ما را یاری کنند و در بحث تربیت نیرو همگام با نیاز صنایع استان یاری گر بخش صنعت باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار