سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: صنایع تبدیلی یکی از بال‌های مهم توسعه کشت قراردادی است و توسعه کشاورزی قراردادی در استان و کشور نیازمند توجه هرچه بیشتر به این صنعت دارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 20 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی صفری در نشست با فعالان حوزه صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی استان مرکزی افزود: ایجاد تشکل قوی و هدفمند برای پیگیری امور صنایع تبدیلی در این استان ضرورت است وفعالان این بخش باید با اقدام در تشکیل صنف مسایل و موضوعاتشان را پی بگیرند.
وی یادآورشد:صنایع تبدیلی و غذایی ۲۵ درصد ظرفیت صنایع کشور و استان مرکزی را به خود اختصاص داده و داشتن تشکل برای انتقال مشکلات آن‌ها به مسئولان ضروری است.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: بازاریابی برای عرضه محصولات، کمبود نقدینگی و نیاز مبرم به تقویت مدیریت از موضوعاتی است که واحدهای صنایع تبدیلی این استان با آن دست به گریبان هستند و نیاز است که شاغلان این بخش در صندوق توسعه بخش کشاورزی وارد شوند و این صندوق در آینده تامین‌کننده سرمایه درگردش آنان باشد.
صفری افزود: ۴۹ درصد منابع مالی صندوق توسعه بخش کشاورزی از سوی دولت و بقیه باید توسط بهره‌برداران تامین شود.
وی ادامه داد: صنایع تبدیلی از جمله حلقه‌های مهم در فرآوری محصولات کشاورزی است که تاکنون کمتر مورد توجه بوده و باروری ظرفیت‌های این بخش علاوه بر افزایش تولید، اشتغال و تولید ثروت را رقم می‌زند.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: میزان کشت قراردادی در کشور و استان یک درصد است که بالا بردن این شاخص تا ۲۰ درصد در مدت چهارسال آینده در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
صفری افزایش بهره‌وری محصولات بخش کشاورزی را از جمله اولویت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی اعلام کرد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ایجاد یک‌هزار و ۶۰۰ اشتغال در حوزه کشاورزی سال ۹۸ برای این استان تعهد شده‌ بود که یک‌هزار اشتغال آن در بازه زمانی اشاره شده در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بود.
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد. استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار