معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: رقم خاکستری بزهکاری در جرائم فضای مجازی بسیار بالا است و باید با پیشگیری و آگاهی بخشی برای کاهش آنها اقدام کرد.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 15 November 2021

به گزارش تابناک قزوین، علی فولیان روز دوشنبه در اولین نشست کارگروه پیشگیری از جرایم فضای مجازی، افزود: با شیوع ویروس کرونا نقش اینترنت و فضای مجازی در زندگی روزمره بسیار پررنگ شده است و شهروندان، زمان زیادی از زندگی خود را صرف اینترنت می کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از اینترنت به خصوص در جوانان چنان رواج یافته که گویا زندگی بدون اینترنت غیرقابل تصور است، اظهار داشت: محاسن و مزایای استفاده از اینترنت را کتمان نمی کنیم اما این فضا در کنار فرصت‌هایی که دارد، آسیب‌هایی را هم به همراه داشته است و به دلیل نبود آگاهی کافی کاربران، آسیب های آن بیشتر به چشم می خورد و زمینه های سوء استفاده از آن فراهم می‌شود.
فولیان با بیان اینکه جرایم مالی، نشر اکاذیب و جریحه دار کردن عفت عمومی از پرتکرارترین جرایم فضای مجازی است، افزود: اولین راهبرد دستگاه قضا در مقابله با جرم، برخورد قضایی و تعقیب کیفری بزهکاران است که البته نگاه تخصصی و دقت و سرعت در پرداختن به پرونده‌ها در این زمینه ضرورت دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین همچنین بیان کرد: با زندان و شلاق نمی‌توان به کاهش جرائم به خصوص در فضای مجازی کمک کرد، حتی در مواردی شاهد این بودیم که با برخوردهای این چنینی، بزهکاران جری تر شده و جرایم جدیدی هم شکل گرفته است.
وی عنوان کرد: برای کاهش جرائم فضای مجازی باید به پیشگیری و آگاهی بخشی عمومی تمرکز کنیم چون صرفا پیشگیری به معنی پیش‌بینی، شناسایی و ارزیابی مخاطرات نیست.
فولیان همچنین بیان کرد: بسیاری از فروشگاه های مجازی استان قزوین فاقد مجوز فروش و نماد اطمینان هستند و پرونده های بسیاری در این خصوص مطرح است و باید دستگاه قضا و دستگاه های متولی، نسبت به فعالیت این فروشگاه ها اهتمام ویژه داشته باشند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار