مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان خبر داد:
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قزوین گفت: برگزاری کارگاه سواد رسانه در مدارس و مساجد از اقدامات ما است و سال گذشته ۱۶ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های ما شرکت کردند.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 15 November 2021

به گزارش تابناک قزوین، مرتضی امیری در اولین نشست کارگروه پیشگیری از جرایم فضای مجازی که صبح امروز در سالن جلسات دادسرا برگزار شد، گفت: بخش اعظمی از مجرمان فضای مجازی جوانان و نوجوانانی هستند که ضریب هوشی بالایی هم دارند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان ادامه داد: بخشی از اقدامات در حوزه فضای مجازی سلبی و بخشی نیز ایجابی و بر مبنای آگاه سازی است؛ باید توجه داشت که سواد رسانه‌ای افراد و والدین بسیار پایین است و همین امر به افزایش جرایم مجازی کمک می‌کند.

این مسئول افزود: تولید محتوا از اقدامات دیگر فضای مجازی بسیج است که استان قزوین در این زمینه از گروه‌های توانایی در زمینه تولید نرم افزار و بازی‌های رایانه‌ای و سایر موارد برخوردار است و می‌توان از ظرفیت این گروه‌ها در پیشگیری از جرم و آگاهی بخشی بهره برد.

وی عنوان کرد: در استان بسیاری از مشاغل و افراد بواسطه اینکه قانون و یا پیگیری وجود ندارد به‌راحتی به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند و حتی اتحادیه‌ها نیز نظارتی ندارند که لازم است این نظارت‌ها افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار