رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه:
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: به منظور افزایش صادرات باید واحد‌های تولیدی موجود را آماده صادرات کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 09 November 2021

افزایش صادرات نیازمند آماده سازی واحد‌های تولیدی استبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه کیوان کاشفی در نشست خبری صبح امروز (سه شنبه ١٨ آبان ماه) اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم پیش روی صادرکنندگان رفع تعهدات ارزی است، عدم توازن صادرات و واردات به خصوص در زمینه تعاملات تجاری با عراق و نامناسب بودن زیرساخت‌های مرزی از دیگر چالش‌های پیش روی صادر کنندگان است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تجاری و صادراتی کشور‌هایی مانند عراق، خاطر نشان کرد: برقراری حمل یکسره و رفع مشکلات ناشی شده از تخلیه و بارگیری مرز‌ها از مواردی است که می‌توان درباره آن‌ها چانه زنی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ادامه داد: عمده خودرو‌های وارداتی از بحرین و عمان است در حالی که از عراق هم می‌توان این خودرو‌ها را وارد کرد اگر چه علی رغم پیگیری‌های بسیار، ممنوعیت فعلی واردات خودرو اجازه این کار را نمی‌دهد.

کاشفی با اشاره به لزوم و اهمیت دو برابر شدن صادرات غیر نفتی، بیان کرد: دو برابر کردن صادرات غیر نفتی نیازمند ملزوماتی است که فعلا علائمی از آن را نمی‌بینیم، اما به این امر به عنوان یک برنامه برای آینده می‌توان توجه داشت.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: برای افزایش صادرات باید واحد‌های تولیدی موجود را برای صادرات آماده کنیم، راه‌اندازی مرکز شتاب دهی صادرات از سوی اتاق کرمانشاه گامی در همین راستا است، که قرار است به حدود ۴٠ واحد صنعتی و تولیدی استان برای ورود به بازار‌های صادراتی کمک کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته رقمی نزدیک به سه میلیارد دلار صادرات از کرمانشاه ثبت شد، یادآور شد: طی هفت ماه نخست امسال یک میلیارد و ۴٣۶ میلیون دلار از مرز‌های استان صادرات انجام شد که از این صادرات سه میلیارد دلاری حدود ١.۵ تا ١.٧ میلیارد دلار حاصل فعالیت تجار و تولیدکنندگان استان است و برای مابقی آن صرفا خدمات پایانه‌ای ارائه می‌دهیم، (سهم تولیدات استان از این صادرات سه میلیارد دلاری بین ۶٠٠ تا ٧٠٠ میلیون دلار است.)

وی تصریح کرد: امید است بتوانیم پس از برگزاری مراسم ملی ظرف یک ماه آینده مراسم روز ملی صادرات کرمانشاه را هم برگزار کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار