خبرهای خوش برای زوج های نابارور
با تجهیز و راه اندازی اتاق های عمل و آزمایشگاه IVF مرکز درمان ناباروری رویش، اولین عمل جراحی IVF در مرکز جامع درمان بیماری های خاص انجام شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 09 November 2021
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به راه اندازی مرکز درمان ناباروری رویش از سال ۹۵ گفت: بخش زیادی از تجهیزات این مرکز از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت امنای صرفه جویی ارزی تهیه شده است.
به گفته دکتر "محمد دهقانی فیروزآبادی" تجهیزات این مرکز با هزینه کرد حدود ۳ میلیارد تومان تامین شد که در حال حاضر ارزش ریالی این تجهیزات بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است. 
وی یاداور شد: در این مدت در کنار تجهیزات، لوازم مصرفی مورد نیاز مرکز با همت دانشگاه و مرکز جامع درمان بیماران خاص تهیه شد تا برای ارائه خدمت کمبودی نباشد. 
 
تولد ۲۰۰ نوزاد 
 
وی با اشاره به تولد حدود ۲۰۰ نوزاد از طریق IUI توسط متخصصان زنان و زایمان در این مرکز افزود: بخشی از خدمت که IVF بود به دلیل نبود فلوشیپ نازایی و ناباروری انجام نشده بود که با قبولی۲ متخصص زنان بومی استان در این فلوشیپ و شروع به فعالیت در مرکز پس از گذراندن دوره چرخه این مرکز به طور کامل راه اندازی شد.
وی با اشاره به انجام اولین مورد IVF در این مرکز تصریح کرد: با تکمیل چرخه  خدمات دیگر لازم نیست زوج های نابارور به سایر استان ها مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه سخنانش به ابلاغ بسته حمایت وزارت بهداشت در چند سال قبل گفت: ۹۰ درصد هزینه ها از طریق یارانه وزارت بهداشت تامین می شود و ۱۰ درصد آن را زوج های نابارور پرداخت می کنند.
 
بسته حمایتی بیمه 
 
 به گفته وی بسته حمایتی برای زوج های نابارور در دستور کار سازمان های بیمه گر قرار گرفته است.
وی گفت:  بخشی از خدمات مورد تعهد سازمان های بیمه گر است و باقی مانده آن هم در حال رایزنی است تا تعهدشان کامل شود و حمایت جامع و کاملی از زوج های نابارور صورت بگیرد . 
وی تصریح کرد: همچنین در صورت نیاز  افراد تحت درمان  به بانک ها معرفی می شوند تا در قالب تسهیلات تا سقف حدود ۳۰ میلیون تومان از تسهیلات درمان ناباروری استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار