دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: ۴۰ درصد از جمعیت زندانیان استان مربوط به جرائم مواد مخدر است که می‌توان با برنامه ریزی و اجرای طرح‌های پیشگیرانه و آموزشی آن را کاهش داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ 08 November 2021

علی رحمانی روز دوشنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین بازدید و نشستی که با کارکنان زندان داشتیم، معلوم شد ۲۵ درصد دیگر از جمعیت زندانیان به دلیل جرائم ناشی از اعتیاد به مواد مخدر زندانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای ۱۸۶ هزار و ۵۰۳ نفر ساعت مهارت‌های مختلف به زندانیان قزوین آموزش داده شده است، گفت: اگر بخواهیم این آمار را بر اساس تعداد زندانیان حساب کنیم، نزدیک به ۷۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند که بخش قابل توجه آنها مربوط به مواد مخدر و اعتیاد است.

رحمانی تصریح کرد: روش آموزش و اشتغال زندانیان به این شکل است که یک کارخانه با زندان قرارداد منعقد می‌کند و پس از آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، وسایل را در اختیار زندان قرار می‌دهد تا زندانیان محصول مورد نظر را تولید کرده و دستمزد دریافت نمایند.

این مسؤول، درصد رشد اشتغال زندانیان استان قزوین را در یک سال گذشته بیش از ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: ساخت تسبیح، خراطی، خیاطی، فرش بافی، ماشین آلات، منبت کاری، برق و آرایشگری از جمله مهارت‌هایی است که زندانیان آموزش می‌بینند و می‌توانند بر اساس آن شاغل شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مقابله جدی با اعتیاد و مواد مخدر اشتغال و توانمندی دایمی معتادان بهبودیافته است که در دستور کار مسؤولان استانی قرار دارد و امیدواریم به زودی شاهد نتایج و آثار مثبت آن در جامعه باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار