اقدامات مناطق مختلف شهرداری تهران در بزرگراهها و معابر، ساماندهی ترافیک و رسیدگی به آسیب دیدگان اجتماعی همزمان با آغاز فصل سرما در جهت خدمت رسانی مطلوب به شهروندان در پایتخت اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 02 November 2021

به گزارش «تابناک تهران»، شهردار منطقه ۱۹ گفت: در بازدیدهای میدانی از نقاط حساس از جمله بزرگراه آزادگان، پل شهید صنیع خانی، تقاطع خیابان های شهید لطیفی و شهید زلفی علاوه بر رفع مشکلات عمرانی مشاهده شده، نزدیک به هشت نقطه نیز لایروبی شد.

علی توکلی با اشاره به نظارت مستمر بر فعالیت لایروبی و نظافت انهار اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تجمع زباله و آبگرفتگی، حوضچه های واقع در ورودی این انهار مجهز به سیستم های زباله گیر خواهد شد.

ساماندهی ترافیکی میدان فتح

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۹ اعلام کرد: در پروژه ساماندهی ترافیکی میدان فتح نسبت به تثبیت ۳۰۰متر خشکه چینی (نیوجرسی) با جدول اقدام خواهد شد و مسیر اتوبوس های تندرو (BRT)  از مسیر عمومی با نصب ۲۰۰ متر جدول و احداث ۵۰۰ مترمربع مسیر منفک می شود.

علی حیدری ادامه داد: با توجه به استهلاک ساختمان پست برق واقع در ضلع جنوب میدان فتح، مسیر راستگرد حرکت غرب به جنوب بزرگراه آیت الله سعیدی به مساحت ۷۰۰ مترمربع، اصلاح و تعریض خواهد شد.

طرح ضربتی جمع آوری بساط گستران تجریش اجرا شد

شهردار منطقه یک گفت: این طرح با هدف برقراری امنیت و انضباط اجتماعی با همکاری و همیاری فرمانداری شهرستان شمیرانات، نیروهای شهربان، نیروهای انتظامی و کسبه اجرا شد.

سید حمید موسوی اظهار داشت: سد معبر بساط گستران، مهمترین معضل کنونی شهرداری حدفاصل میدان قدس و تجریش است  و بر اساس عملیات ضربتی، این طرح به حسب مصوبه شورای تامین شهرستان شمیرانات با حضور مستقیم نیروهای انتظامی، قضایی، فرمانداری و شهرداری اجرا شد.

وی گفت: استقرار مستمر نیروهای انتظامی حدفاصل این دو میدان،   افزایش تعداد نیروهای شهربان، رصد انبار کالاهای بساط گستران در محدوده بازار تجریش و پلمب آنها از مهمترین اقدامات اجرایی در راستای ساماندهی بساط گستران است که به صورت یک فرایند مستمر اعمال می شود.

اجرای طرح زمستان گرم در منطقه ۳

شهردار منطقه ۳ گفت: در آستانه فصل سرما برای شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب دیده و ساماندهی این افراد در مراکز مربوطه همچنین جهت سازماندهی امکانات و تجهیزات منطقه ای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات با افزایش سطح تعامل و همکاری بین بخشی اقدام می شود.

حمید جوانی افزود: این طرح با آماده باش شبانه روزی مرکز خدمات اجتماعی منطقه از اول آبان ماه به اجرا در آمده و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و واحد های گشت شناسایی و گشت ساماندهی شبانه، اقدام به هدایت آسیب دیدگان اجتماعی به گرمخانه ها و سایر مراکز اسکان موقت می کنند.

اجرای طرح نگهداشت شهر در محلات منطقه هفت

شهردار منطقه هفت نیز با بیان اینکه طرح نگهداشت محوری بویژه در فصول بارندگی، روش استفاده بهینه از ظرفیت های مدیریت شهری برای ساماندهی وضعیت شهر است خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت ادارات خدمات شهری و محیط زیست و با رویکرد محله محوری در راستای رسیدگی به مشکلات محلات انجام شد.

سمیه حاجوی اظهار داشت: بهبود نگهداشت شهر، توسعه زیرساخت های خدمات شهری، فضای سبز و پاسخ به نیازها و خواسته های شهروندان در بارندگی های احتمالی فصل پاییز و جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی در سطح معابر و شریان های اصلی و فرعی نواحی و محلات  از جمله اقدامات در این طرح است.

شهردار منطقه هفت، افزایش سطح خدمت رسانی به شهروندان و بهبود سیما و منظر شهری در بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه امام علی (ع)، خیابان دماوند، خیابان شریعتی و خیابان انقلاب با همکاری نواحی پنجگانه از دیگر اقدامات مهم این طرح عنوان کرد.

منطقه21 بالاترین امتیاز مهندسی ترافیک و رتبه برتر را کسب کرد

معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه21 گفت:طی ارزیابی مناطق در شش ماهه نخست سال 1400 توسط پلیس راهور تهران بزرگ در حوزه مهندسی ترافیک این معاونت به دلیل عملکرد مناسب؛ بالاترین امتیاز مهندسی ترافیک و رتبه برتر را احراز کرد.

محمدرضا سالمی افزود: در روند این امتیازبندی مواردی از جمله نصب سرعت گیر و سرعت کاه، آشکارسازی سرعت گیرها، جداسازی مسیرهای رفت و برگشت در محل‌های دو طرفه یا حادثه‌خیز، نصب چراغ ال ای دی، احداث پهلوگاه‌های اضطراری، رفع نقص روشنایی معابر، ایمن‌سازی پیاده‌روها، ترمیم و نصب گاردریل، نصب ضربه گیر و کاشن تانک و بشکه های ترافیکی مورد بررسی واقع شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار