رییس دادگاه رودبار الموت شرقی از تعیین تکلیف تمامی پرونده‌های دارای زندانی در حوزه قضایی این بخش به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 01 November 2021

رضا محمدی روز دوشنبه با بیان این خبر، افزود: در راستای اجرای دستور العمل ساماندهی زندانیان، از زندان مرکزی قزوین بازدید به عمل آمد و با زندانیان ملاقات شد.

این مسوول تاکید کرد: در این بازدید ۱۱ نفر از متهمان تحت قرار دادگاه عمومی بخش رودبار الموت شرقی تعیین تکلیف شدند و زمینه آزادی آنها نیز فراهم شد.

وی با بیان اینکه احکام قطعی این افراد با استفاده از نهادهای ارفاقی از جمله مجازات های جایگزین حبس، تعلیق مجازات، آزادی مشروط و سایر ظرفیت های قانونی در طول ۲ ماه صادر شد، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی محکومان مالی و جرایم غیرعمد و همچنین متهمان تحت قرار این حوزه قضایی آزاد شده اند.

این مقام قضایی با اشاره به صدور آرای جایگزین حبس در این دادگاه، اظهار داشت: در طول ۲ ماه اخیر همچنین ۳۸ فقره حکم و قرار مرتبط با نهادهای ارفاقی از جمله مجازات های جایگزین حبس، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات صادر شده که موضوع مجازات های جایگزین حبس متناسب با ایام بازگشایی مدارس از جمله خرید نوشت افزار ایرانی، ویژه دانش آموزان کم برخوردار بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار