در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد:
استاندار خراسان جنوبی بر همت برای برگشت ۹ واحد تولیدی فراورده های لبنی غیر فعال استان به چرخه تولید تاکید کرد تا علاوه بر کمک به اقتصاد استان مشکل شیر تولیدی دامداران برطرف شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 31 October 2021
 
"حمید ملانوری" در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: یکی از این واحدها در یکی از شهرستان ها پایه گذاری و در روند تولید با مشکل مواجه شده است.
وی از تولید روزانه  ۲۵۰ تن شیر در استان خبر داد و با اشاره به مشکل تأمین وثیقه واحدهای تولیدی محصولات لبنی گفت: برای رفع این مشکل محل اجرای طرح، یعنی همان کارخانه به عنوان وثیقه تسهیلات در بانک‌ها پذیرفته می شود.
 
همت محلی برای رونق تولید
 
استاندار در ادامه سخنانش تصریح کرد: چنانچه واحدهای صنفی، صنعتی و تولیدی، از کار بیفتند، مجموعه های مدیریتی در دستگاه های اجرایی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و... کارایی ندارند.
"ملانوری" بر این اساس تاکید کرد: در قالب یک همت محلی، برای رونق واحدهای تولیدی اقدام شود.
وی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را در توسعه و مسایل اقتصادی از مهمترین و اثرگذارترین شوراها دانست و استمرار و پیگیری در اجرای مصوبات کارشناسی شده آن را مورد تاکید قرار داد.
 
تعامل با بانک ها
 
استاندار همچنین از نیاز واحدهای تولیدی به تسهیلات گفت و از بانک ها خواست  در این اوضاع که سرمایه ثابت و درگردش برای واحدهای تولیدی مهم است، با نگاه جانبدارانه و حمایتی، تولید کننده و کارفرما را همراهی کنند.
"ملانوری" با اشاره به این که سختگیری بانک ها به دلیل دغدغه ای است که در وصول مطالبات شان دارند، یاداور شد: اگر بین تسهیلات گیرنده و بانک ها تعامل صورت بگیرد و واحد های تولیدی فعال شوند، درآمد مکفی خواهند داشت و در نتیجه می توانند تسهیلات خود را بپردازند.
وی همچنین به ظرفیت های فراوان در استان اشاره و تصریح کرد: هر کدام از منابع استان می تواند ارزش افزوده ایجاد کند و درآمدزا باشد اما چون برنامه و زنجیره کاملی وجود ندارد، کارها ابتر مانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار