کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی از ۲ روز پیش در آسمان همدان، بارش باران پاییزی تا روز دوشنبه در بیشتر نقاط این استان تداوم دارد.
کد خبر: ۱۰۰۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 30 October 2021
 کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی از ۲ روز پیش در آسمان همدان، بارش باران پاییزی تا روز دوشنبه در بیشتر نقاط این استان تداوم دارد.

به گزارش تابناک همدان، محمدحسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش ملایم باد پیش بینی می‌شود. 

وی اظهار داشت: به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، بیشتر بارش‌های این سامانه، در ساعت‌های بعد از ظهر و شبانگاهی رخ می‌دهد.

باقری شکیب عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در نیمه شمالی استان، بارش‌ها بیشتر از سایر نقاط باشد.

وی اضافه کرد: بارش‌های باران این سامانه امروز به صورت پراکنده است و ممکن است در ساعت‌های بعدازظهر شدت آن بیشتر شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: به دنبال فعالیت این سامانه و ابرناکی آسمان، دمای هوای بیشینه (روزانه) بیشتر نقاط استان بین چهار تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش و دمای کمینه (شبانه) بین یک تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود این سامانه در بهترین حالت برای امروز و فردا به صورت میانگین ۱۰ میلیمتر در نقاط مختلف این استان بارش داشته باشد.

باقری شکیب عنوان کرد: بارش‌های این سامانه روز دوشنبه متوقف و رفته رفته از آسمان استان خارج می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه باران سنجی قادرآباد کبودراهنگ با ۲۳ میلیمتر بیشترین بارش و ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان پنج میلیمتر بارش را ثبت کرده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و کرفس با سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دمای کمینه و بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۶ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

باقری شکیب افزود: از روز چهارشنبه آینده سامانه جدید بارشی وارد همدان می‌شود.

آب و هوای همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار