براساس پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه استفورد چهار عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 26 October 2021

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، بر اساس پژوهشی که توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد بر روی داده‌های اسکوپوس انجام شده و در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲ درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شدند و چهار عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

این پژوهش که از داده‌های استنادی اسکوپوس استفاده کرده است دانشمندان را در ۵ حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته طبقه‌بندی کرده است، شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل ۵ مقاله بوده است و در مجموع تقریباً ۸ میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند.

در لیست نهایی علاوه بر صد هزار نفر برتر، ۲% برتر هر حوزه موضوعی به فهرست نهایی اضافه شده است که اسامی سعید عباسبندی، فرزاد ابراهیمی، الیاس شیوانیان و مرتضی سلیمانی اقدم از دانشگاه امام نیز در بین آن‌ها دیدیه می‌شود.

در این پژوهش یک شاخص ترکیبی (Composite Score) پیشنهاد و با دو رویکرد مختلف بر مبنای استنادات به مقالات و شاخص هرش هر پژوهشگر محاسبه و اعلام شده است، حوزه موضوعی هر پژوهشگر، حوزه موضوعی در دسته‌بندی Science-Metrix است که پژوهشگر در آن بالاترین جایگاه را دارد.

نتایج این پژوهش در مجله Plos Biology در مقاله‌ای با عنوان August 2021 data-update for “Updated science-wide author databases of standardized citation indicators منتشر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار