مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: تور یک روزه قزوین گردی برای کودکان ساکن در مناطق کم برخورداربا هدف ارتقای نشاط اجتماعی افراد ساکن در این محلات برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 26 October 2021

مریم بیدحام روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به شیوع کرونا کودکان بیشترین آسیب روحی و روانی را متحمل شدند و از بسیاری تفریحات مفرح نظیر بازی با همسالان، حضور در مدرسه محروم شدند.

وی اظهار داشت: این برنامه همزمان با کاهش شیوع کرونا و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با هدف تحقق برنامه‌های نشاط اجتماعی ششم آبان ماه در چهلستون قزوین برگزار می‌شود و کودکان محلات هادی آباد، باغ نشاط، مهاجرانی شریفیه، نصرت آباد البرز، اکبرآباد اقبالیه، ناصر آباد در این مراسم جضور خواهند داشت.

بیدخام با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای کودکان مناطق کم برخوردار استان قزوین،تصریح کرد: این تور یک روزه به همت دفتر امور اجتماعی استانداری و مشارکت دستگاه‌های مربوطه و همچنین همراهی تشکل‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه برای کودکان شش محله کم برخوردار قزوین به همراه یکی از والدین آنها با بازدید از مراکز تاریخی قزوین شامل مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، مسجدالنبی و عمارت چهلستون خواهد بود و در پایان هم برنامه‌های متنوعی شامل اجرای نمایش، مسابقات فرهنگی و پذیرایی تدارک دیده شده است.

این مسوول با بیان اینکه در شرایط کنونی نشاط اجتماعی یکی از موضوعات و مسائل اجتماعی مهم است افزود: از آنجایی که نقش تأثیر گذار کودکان در آینده یک ملت بسیار حائز اهمیت است، توجه به اجرای برنامه‌های مفرح برای کودکان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: کودکان از اقشار آسیب پذیر جامعه به شمار می روند که باید همواره مورد توجه قرار گیرند و از همین رو موضوع آشنایی آنان با میراث تاریخی و فرهنگی قزوین در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های نشاط اجتماعی حائزاهمیت فراوان است.

بیدخام افزود: پهنه مینودری قزوین دارای بناها و آثار تاریخی بسیاری می باشد و ضروری است که کودکان ما با این ابنیه و تاریخ آن آشنا شوند تا بتوانیم هویت تاریخی و فرهنگی این مرز و بوم را به کودکان این سرزمین به عنوان آینده سازان ایران اسلامی بشناسانیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با تاکید بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: جهت اجرای بهینه برنامه‌های نشاط اجتماعی ضروری است دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه نهایت همکاری را با سازمان‌های مردم نهاد داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار