همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس و روز عید قربان، 600 فقره سند اراضی از سوی بنیاد علوی به افراد واجد شرایط و محروم هفت روستای تابعه شهرستان ایوان در استان ایلام واگذار شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 24 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،فرماندار ایوان روز پنجشنبه در حاشیه آیین واگذاری اسناد به روستاییان این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: صدور سند این اراضی در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت رسیدگی به مشکلات مناطق محروم و خدمات به این اقشار با مساعدت بیناد مستضعفان انقلاب اسلامی صورت گرفته است.
معروف بسطامی اظهار کرد: امروز و در این برنامه نمادین 14 نفر از روستاییان به نیابت 14 معصوم (ع) و به نمایندگی از این 600 خانوار اسناد مالکیت خود را از رییس سازمان بنیاد مستضعفان، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار ایلام و دیگر مسوولان ارشد استان تحویل گرفتند.
وی ادامه داد: اسناد باقی مانده نیز در مدت دو ماه آینده صادر و به متقاضیان واگذار می شود ضمن اینکه این افراد از پرداخت هزینه های مربوط به انتقال سند نیز معاف می شوند.
بسطامی یادآور شد: این اراضی مسکونی و در 2 بخش مرکزی و زرنه قرار دارند که اراضی بخش مرکزی در قطعات 300 متری و اراضی بخش زرنه نیز در قطعات 500 متری است که در حاشیه شهرهای ایوان و زرنه قرار گرفته اند.
در این آیین که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهر ایوان برگزار شد، محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، عمران علی محمدی و احمد شوهانی نمایندهگان ایلام در مجلس شورای اسلامی، حسین کلانتری معاون سیاسی و حشمت اله عسگری معاون امور اقتصادی استاندار ایلام، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان ایوان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
ساکنان هفت روستای چهل زرعی، علمدار،کلان، شورآبه، چهار مله، باسکله و ترن در قالب مرحله دوم اجرای طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی صاحب زمین های علوی شدند.
در مرحله اول اجرای این طرح اوایل مرداد ماه امسال نیز 800 فقره قرارداد واگذاری اراضی بنیاد علوی از سوی بنیاد مستضعفان در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول به مردم مشمول طرح حمایتی واگذاری اراضی علوی اهدا شد.
براساس گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، تاکنون بیش از پنج هزار سند اراضی و املاک علوی به مردم مشمول طرح در استان های هدف در سطح کشور اهدا شده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری این تعداد به 16 هزار سند می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار