آموزش و پرورش چاروسا نسبت به اظهارات امام جمعه قلعه رئیسی در نماز جمعه واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹ 10 October 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، پس از بیانات امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه شهر قلعه رئیسی نسبت به موضوع استخدام نیروهای حق التدریس و نهضتی در مناطق مختلف آموزش و پرورش چاروسا در این خصوص جوابیه‌ای صادر کرد.

در این جوابیه آمده است: با توجه به سخنان مطرح شده مشخص و مبرهن است که امام جمعه محترم از کم و کیف قضایا اطلاع کامل ندارند و یکسری اطلاعات ناقص به عرضشان رسیده است و بدون تحقیق و تفحص ایراد سخن کردند.
در صحبت های مطرح شده هم به نیروهای حق التدریس اشاره فرمودید و هم نیروهای نهضتی. به اطلاع مردم شریف منطقه چاروسا رسانده می شود در راستای اجرای قانون استخدام نیروهای حق التدریس و نهضت سوادآموزی و قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی تعیین تکلیف معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مجلس شورای اسلامی مصوب 1397/06/13 و بخشنامه وزارتی به شماره 160150 مورخ 1398/09/02 با موضوع شیوه نامه استخدام این عده از همکاران مطابق مستندات از جمله ابلاغ، فرم 502، سند حسابداری، تاییدیه موسسه و اداره مربوطه با ارائه مستندات پرونده تشکیل گردیده است.
به طور شفاف در بخشنامه جامعه هدف و شرایط پذیرش آنها تبیین شده است. مستندات نیروهای حق التدریس و مربیان قرآنی (طرح امین) با توجه به داشتن پرونده پرسنلی در اداره آموزش و پرورش منطقه و مستندات آموزشیاران نهضت سوادآموزی و آموزش دهندگان قبل از سال 1392 با تایید شرایط توسط واحد سوادآموزی شهرستان کهگیلویه (با توجه به اینکه قبلا فعالیتهای سوادآموزی منطقه چاروسا زیر نظر  شهرستان کهگیلویه(دهدشت) بوده است) مورد بررسی کارگروه در منطقه قرار گرفته است و در موارد تایید شده با توجه به بازبینی و بررسی مجدد در استان توسط کارگروه استانی و وزارتی تخلفی مشاهده نگردیده است.
و اما در پاسخ به سخنان امام جمعه در مورد جذب 120 نفر در آموزش و پرورش منطقه و انتقال 20 نفر به اطلاع رسانده می شود که تنها 67 نفر از این نیروها در طی چهار سال گذشته به کار گرفته شده است که از این تعداد 53 نفر در سالهای گذشته به عنوان حق التدریس به تدریس اشتغال داشته اند و دوره های لازم جهت ارائه آموزش را دیده و تجربه کرده اند و در سال جدید تنها 14 نفر به کار گرفته شده اند که در بحث آموزش این همکاران نیروهای حق التدریس جدید با مدارک عالی لیسانس تا دکتری بعداز گذراندن دوره آموزشی روش تدریس، حدود 2 سال در آموزش و پرورش تدریس داشته و از تجربه و تبحر لازم برخوردار هستند که در بقیه شهرستانها و مناطق استان نسبت به چاروسا بسیار بیشتر می باشند و در طول سال تحصلی 1399 هم نیروهای حق التدریس و هم آموزشیاران نهضت سوادآموزی در قالب 3 گروه دوره های آموزشی و تربیتی را در قالب پودمان 12 تا 14 واحدی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را طی نموده و آزمون تعیین صلاحیت دادند.
در مورد بعضی از این گروهها در سطح کشور مجددا برای آنها آزمون استخدامی برگزار شد و تعداد زیادی از این عزیزان موفق به کسب نمره حد نصاب شدند و عده ای هم نتوانستند از این فیلتر رد شوند و افرادی که شایستگی و توانایی داشتند و این آزمون را با موفقیت سپری نمودند و حد نصاب لازم را کسب کردند ضمن اینکه همین گروه هم پودمانهای 12 تا 14 ساعتی را با موفقیت گذرانده و صلاحیت و شایستگی معلمی را کسب نمودند و بعد جذب آموزش و پرورش شدند و در این مورد هم مشخص است که اطلاع کامل در این زمینه ندارید.
در ضمن این آزمون استخدامی مختص منطقه چاروسا نبوده و مصوبه مجلس شورای اسلامی است و سراسر کشور موظف به اجرای دقیق آن بر اساس قانون می باشند و در پاسخ به سوالی که افراد جذب شده هیچ سنخیتی با معلمی ندارند به زعم توانمندی و توانایی که این عزیزان دارند و اینکه سنخیتشان این است که هم در نهضت سوادآموزی فعالیت داشتند و کسب تجربه کردند و هم چند سال به عنوان حق التدریس فعالیت آموزشی داشته اند که با این سخنان توهین به تعداد زیادی از قشر فرهنگی شده و با آبروی این همکاران زحمتکش بازی شده است که این موضوع باعث کسر شان معلمی در بین دانش آموزان و اولیا می شود و این ضربه مهلکی به جایگاه این عزیزان وارد کرده است و انتظار می رفت حرمت و شان این عزیزان و وجهه اجتماعی آنها حفظ گردد. 
پاسخ به بعضی شبهاتی که در سخنان آمده است
1- در مدارس منطقه چاروسا هرجایی که لازم بود از نیروهای توانمند حق التدریس و نهضتی استفاده شده است و محدود به مدارس خاصی یا روستای مشخصی نیست و در حال حاضر همکاران در مدارس مشغول به کار می باشند.
2- در پاسخ به بخشی که مربوط به سخن ارزشمند مقام معظم رهبری می باشد مجلس شورای اسلامی باید پاسخگو باشد که قانون جذب این نیروها را تصویب کردند. ضمنا همه پرونده ها در کارگروههای آموزش و پرورش منطقه و استان و وزارت مورد بررسی قرار گرفتند و مجموعه آوزش و پرورش این آمادگی را دارد هر نهاد یا سازمان قانونی بازرسی را انجام دهد همکاری لازم را داشته باشیم.
3- در مورد جذب این نیروها هیچ گونه جناح بازی و سیاست بازی صورت نگرفته و این تفکر درستی نیست و امیدواریم که با نگاه مثبت و اندیشه سالم به مسائل توجه شود.
4- در مورد جمله از دل چنین وضعیتی پرونده های کلاهبرداری و ترک تحصیل حاصل می شود نیز اعلام می شود اگر چنین چیزی وجود دارد به طور واضح اعلام گردد تا پیگیری شود و ما آمادگی پاسخگویی شفاف را داریم.
5- اینکه چرا در منطقه چاروسا تعداد این نیروها بیشتر است چون در مناطق محروم کمبود معلم از طریق سرباز معلم و نیروهای حق التدریس  جبران می شده و این موضوع باعث ایجاد حق استخدام شده و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی به کار گرفته شدند. ضمن اینکه در بقیه شهرستانها و مناطق و استان های کشور بدون گذراندن دوره اقدام به بکارگیری این افراد کردند ولی در منطقه چاروسا همه دوره های لازم را گذرانده اند و  دوره های منطقه را هم برگزار خواهیم کرد.
6- در مورد فرزندان خود، ما هم تابع قانون هستیم و هرجایی که آموزش و پرورش از این نیروها استخدام و به کار بگیرد و فرزند ما هم به عنوان دانش آموز این همکاران باشند با افتخار به تحصیل خود ادامه داده و این سخن نیز جای بسی درنگ و تامل دارد.
7- در پایان اعلام می داریم این پاسخ در جهت تنویر افکار عمومی صورت گرفته و آنچه در زمینه جذب و بکارگیری این عزیزان صورت گرفته طبق قانون و مقررات و دستورالعمل اجرایی بوده است. مجموعه آموزش و پرورش تصمیم بر پاسخگوی نداشته و جهت احترام به مردم و این که این موضوع باعث تشویش افکار عمومی شده است پاسخ داده است و اینکه در این مدت آموزش و پرورش هیچ وقت درگیر مسائل حاشیه ای نبوده و نیست و بیشتر دنبال وظیفه اصلی خود یعنی آموزش فرزندان این خطه می باشد و نتایج درخشان فرزندانمان در کنکور سراسری، آزمونهای استخدامی و ماده ۲۸، آزمونهای مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان، مسابقات قرآنی و پرورشی و ورزشی گواه این مدعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار