رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آمارها نشان می‌دهد در سه سال گذشته بیش از ۲۰۰ کیلومتر برای انتقال آب به بخش کشاورزی استان لوله گذاری شده است.
کد خبر: ۹۹۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 06 October 2021

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه روز چهارشنبه در نشستی مشترک با موضوع بهینه سازی مصرف آب از طریق احداث استخرهای معیشتی و انتقال آب کشاورزی که با حضور عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استاندار و لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، اظهار کرد: از سه سال گذشته تاکنون به واسطه احداث لوله‌های انتقال آب تحول عظیمی در حوزه بخش کشاورزی روی داده است.

وی اضافه کرد: در حوزه استخرهای معیشتی ذخیره آب نیز اقداماتی که سازمان جهاد کشاورزی انجام داد باعث شد تا رضایتمندی بیشتر روستاییان فراهم شود و از این طریق حفظ و احیای باغات به ویژه اراضی شیبدار در مناطق الموت و طارم به نحو مطلوبی به بهره برداری برسد.

خمسه تصریح کرد: استخرهای معیشتی با ذخیره آب می‌توانند در فصول کم آب مورد استفاده قرار گیرند که باید برای توسعه این روند اعتبارات آن افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در خصوص طرح‌های آبخیزداری در بستر مسیل‌ها نیز قرارشده تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی صورت پذیرد و سیل بندها بر اساس اولویت مکانی در دستور کار باشند.

خمسه یادآور شد: اجرای مطالعات فنی و جامع کامل استان در مکان‌های مستعد اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از اولویت‌های مهم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار