فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین:
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ۱۸۰ متخلف محیط زیست در نیمه نخست سال جاری بازداشت و برای ادامه مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
کد خبر: ۹۹۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸ 05 October 2021

مهدی طاهری روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متخلفان در مناطق حفاظت شده زیست محیطی استان قزوین مشغول شکار پستانداران، پرندگان و زنده گیری حیوانات بودند که با نگاه تیزبین محیط بانان دستگیر شده‌اند.

وی اضافه کرد: هنگام دستگیری شکارچیان غیرمجاز، ۲۵ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز و قاچاق نیز کشف که با هماهنگی دستگاه قضایی تحویل قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین شد.

طاهری با بیان اینکه تمام نقاط حفاظت شده محیط زیست استان مجهز به دوربین مداربسته است، اظهار داشت: با افزایش تعداد نیروهای گشتی و همچنین تجهیزات محیط بانان به دوربین، به طور تقریبی تمامی نقاط مورد نظر تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

این مسؤول با بیان اینکه در فصل پاییز معمولا شکار پرندگان افزایش می‌یابد، یادآور شد: گونه‌های فخته و کبک بیش از سایر گونه‌های پرنده در معرض خطر شکارهای غیرمجاز قرار دارند که در صورت مشاهده چنین اعمالی ماموران این یگان به طور جدی با متخلفان برخورد قانونی به عمل می آورند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: گشت‌های محیط بانی با هدف جلوگیری و پیشگیری از هرگونه تخلف زیست محیطی به صورت شبانه روزی اجرایی شده و شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه تخریب و شکار مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ گزارش دهند.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، رودبار الموت و طارم سفلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار