فرمانده انتظامی استان قزوین از شناسایی و انهدام ۴۱ باند سرقت در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: پلیس در این رابطه ضمن کشف ۹۰۰ فقره سرقت، ۱۴۱ سارق سابقه دار و حرفه ای را نیز دستگیر کرده است.
کد خبر: ۹۹۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 04 October 2021

سردار سرتیپ دوم علی ابراهیمی روز دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا، در جمع رسانه های استان قزوین اظهار داشت: نیروی انتظامی در نیمه نخست امسال و در مجموع سه هزار و ۹۵۹ سارق را در سطح استان شناسایی و دستگیر کرده که ۱۵۰ سارق دستگیر شده در عملیات های خارج از استان بوده است.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۱۲۰ مالخر در این رابطه، افزود: ۳۶ طرح عملیاتی و ضربتی امسال و به صورت مقطعی در سطح استان به مورد اجرا درآمده که در این رابطه نیز ضمن کشف ۸۵۴ فقره سرقت، ۶۱۴ سارق دستگیر و ارزش اموال مسروقه کشف شده هم ۱۴۰ میلیارد ریال می باشد.

سردار ابراهیمی به شناسایی پنج باند سارق قطعات و لوازم خودرو در استان قزوین، یادآور شد: پلیس در این رابطه ضمن دستگیر ۱۵ سارق موفق به کشف ۲۳۶ فقره سرقت شده و در عین حال نیز از مجموع ۲۲۰ فقره سرقت منزل، ۳۵ سارق را در این رابطه دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان داده است.

وی اضافه کرد: در حوزه سرقت احشام نیز امسال پلیس ضمن ثبت ۹۰ فقره سرقت، موفق به شناسایی و دستگیری عوامل سه باند شد که بیشتر آنان از سایر استان ها بوده و در قزوین مبادرت به سرقت احشام می کردند.

به گفته فرمانده انتظامی استان قزوین، در نیمه نخست سال جاری ۲ هزار ۳۶۷ نفر در رابطه با حمل، نگهداری و فروش موادمخدر در سطح استان قزوین دستگیر که ۴۳۷ نفر آنان قاچاقچی، ۶۶۶ نفر توزیع کننده و یک هزار و ۲۶۴ نفر نیز توزیع کننده بودند.

سردار ابراهیمی با اشاره به اجرای ۲۴۹ طرح پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری معتادان متجاهر، تصریح کرد: در رابطه با مواد مخدر، امسال ۲ هزار و ۸۸۶ فقره پرونده در پاسگاه و کلانتری ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مجموع کشف انواع مخدر در سطح استان امسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم به ثبت رسیده است.

این مسوول ارشد انتظامی استان قزوین به افرایش ۲۳ درصدی سرقت های خرد استان در نیمه نخست امسال اشاره و افزود: در سال جاری همچنین ۴۰۸ مورد سرقت خودرو داشتیم که از این تعداد و با احتساب سرقت سال های گذشته تاکنون ۴۹۲ دستگاه خودرو سرقتی توسط پلیس استان کشف شده است.

وی به پنج هزار و ۶۲۹ مورد نزاع و درگیری در سطح استان اشاره و تاکید کرد: ۸۰ درصد از عوامل این درگیری ها توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده و این در حالی است که طی ۶ ماه نخست امسال نیز ۴۰ هزار و ۸۹۴ پرونده در پاسگاه و کلانتری های استان تشکیل شده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان، قزوین در بخش سرقت به عنف رتبه ۳۱، سرقت رتبه ۲۶ و در تصادفات رتبه ۲۳ کشور را دارا بوده و در عین حال نیز در حوزه جرایم مالی رتبه ۵ و جعل اسناد نیز رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

هوشمندسازی اساس امنیت و توسعه محسوب می شود

سردار ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه ناجا در حوزه ایجاد امنیت سهم بسزایی را در کشور برعهده داشته و خدمات صورت گرفته در رابطه با این مساله نیز چشمگیر بوده، گفت: بدون شک هوشمندسازی که از عوامل مهم و اساسی امنیت و توسعه در جامعه شناخته می شود، بیش از گذشته مورد توجه پلیس قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه مساله هوشمندسازی در نیروی انتظامی از پنج سال گذشته در سطح کشور آغاز شده، افزود: مولفه امنیت و ایجاد آن، اقناع افکار عمومی و آینده پژوهی از جمله برنامه های پلیس در هفته نیروی انتظامی است که امسال و به دلیل رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) از ۱۷ تا ۲۳ مهرماه جاری برگزار خواهد شد.

وی جلب اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی را از مهمترین اهداف پلیس هوشمند برشمرد و تصریح کرد: در هفته ناجا، معرفی پلیس تراز جمهوری اسلامی همراه با رافت و مهربانی از جمله موارد مهمی هستند که پلیس در رسیدن به آن نیازمند هوشمندسازی می باشد.

به گفته فرمانده انتظامی استان قزوین، همانگونه که مقام معظم رهبری، اقتدار، به روز بودن، سلامت، امنیت و اقتدار ملی را مورد توجه قرار داده اند، موارد یاد شده نیز همواره مورد توجه ما بوده و خواهد بود.

سردار ابراهیمی با اشاره به اجرای ۳۰۰ برنامه در هفته ناجا، اظهار داشت: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل و دیدار از خانواده معزز شهدا، حضور در مصلی های نماز جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش موتور سوران قانونمند و اهدای کلاه کاسکت به آنان، برگزاری صبحگاه مشترک به همراه سایر نیروهای مسلح استان و تجلیل از حافظان امنیت از جمله برنامه های اجرایی در هفته ناجا خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار