رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان قزوین
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان قزوین گفت: این استان در مسیر مهاجرت پرندگان آبزی و خشک زی قرار دارد و هرساله در اوایل فصل پاییز شاهد ورود گونه های مختلف پرندگان آبزی و کنار آبزی به سایت های تالابی هستیم.
کد خبر: ۹۹۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 04 October 2021

سیاوش رضازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پرندگان دارای درجه حفاظتی بالا در استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر پرندگانی نظیر بالابان، شاهین، بحری، هوبره، کرکس مصری و غیره در زیستگاه‌های این استان زیست کرده و مورد توجه حفاظت ویژه هستند.
وی افزود: استان قزوین در مسیر شمال-جنوب قرار دارد و پرندگان مهاجر متناسب با فصل و زمان در مناطق مختلف استان فرود می آیند.
این مسوول گفت: از اواخر شهریور و اوایل مهر ماه پرندگان مهاجر آبزی از شمال کره زمین به سمت جنوب مهاجرت می کنند و در این استان نیز از اوایل پاییز تا اواسط اردیبهشت سایت های تالابی پذیرای گونه هایی از پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل انواع مرغابی ها، حواصیل ها، کاکایی ها، آبزیان ها، باکلان، خروس کولی و غیره است.
رضازاده با اشاره به اینکه استان قزوین در مسیر مهاجرت پرندگان خشک زی هم قرار دارد، اضافه کرد: البته برخی از گونه های پرندگان همیشه هستند ولی به صورت تقریبی ۶۵ درصد گونه های پرندگان مهاجر هستند.
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان قزوین اظهار داشت: بالغ بر ۲۵۰ گونه پرنده در استان قزوین شناسایی و ثبت شده است که نشان دهنده وضعیت خوب این استان برای زیست پرندگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار