مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۵ هزار و ۴۰۹ فرد ناشنوا در آمار مددجویان بهزیستی استان وجود دارد که به تفکیک ۲ هزار و ۲۱۹ نفر زن و ۳ هزار و ۱۹۰نفر مرد هستند.
کد خبر: ۹۹۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 28 September 2021

علیرضا وارثی به مناسبت روز جهانی ناشنوایان با اشاره به آمار ناشنوایان استان گفت: ۵ هزار و ۴۰۹ فرد ناشنوا در آمار مددجویان بهزیستی استان وجود دارد که به تفکیک ۲ هزار و ۲۱۹ نفر زن و ۳ هزار و ۱۹۰نفر مرد هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: از سال ۸۶ نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط سنجشگران تحت نظارت بهزیستی مستقر در بیمارستان‌ها و بخش نوزادان سنجش می‌شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع می‌شوند.

وی ادامه داد: نوزادن مشکوک به اختلالات شنوایی با ارجاع به مراکز شنوایی سنجی پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت اقدامات توانبخشی از قبیل تجویز و دریافت سمعک، آماده  سازی جهت کاشت حلزون، ارجاع به مرکز توانبخشی روزانه ناشنوایان قرارگرفته و در نهایت و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: در مرکز روزانه توانبخشی ناشنوایان تربیت شنیداری، گفتاردرمانی، خدمات مشاوره‌ای و آموزش به کودک کم شنوا و ناشنوا و خانواده‌ها صورت می‌گیرد که در حال حاضر ۵۰ کودک از خدمات این مرکز استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پنج بیمارستان جهت غربالگری شنوایی فعالیت می‌کنند که به دلیل شیوع بیماری کرونا در فروردین و اردیبهشت اجرای غربال تعطیل بوده است.

وارثی گفت: در نیمه اول سال ۹۹ تا کنون ۶ هزار نوزاد در این طرح غربال شده‌ و ۳۰ نوزاد در این طرح مشکوک بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار