امام جمعه قزوین گفت: دلیل اهمیت اربعین برای جهانیان به ویژه غیرمسلمان‌ها این است که این حرکت حماسی و سیل خروشان را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت می‌بینند.
کد خبر: ۹۹۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 26 September 2021

مرحله ششم رزمایش همدلی و احسان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بعدازظهر امروز با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه و نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین، سرهنگ پاسدار حمزه برین معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج)، محسن حق‌شناس نایب‌رئیس شورای شهر قزوین و سایر مسئولان در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد و توزیع 8 هزار بسته معیشتی و نوشت‌افزار میان خانواده‌های محروم دانش‌آموزان استان قزوین آغاز شد.

امام جمعه قزوین در این مراسم با بیان اینکه خدای متعال در اموال ما برای مستمندان و نیازمندان سهم قرار داده، اظهار داشت: بنابراین سهم مال فقرا نزد ما امانت است و نباید در امانت خیانت کنیم و خدای‌نکرده سهم محرومان را برای زن، بچه و عائله خود صرف کنیم و به همین خاطر باید از هر فرصتی استفاده کنیم تا سهم فقرا را به آنها برسانیم.

محتوای معنوی بسته‌های همدلی مهمتر از محتوای مادی است

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریری که امروز در قالب رزمایش احسان و همدلی توزیع می‌شود، در اصل 2 محتوای مادی و معنوی دارند که محتوای مادی آنها همین مواد غذایی و نوشت‌افزار است و محتوای معنوی که اهمیت بیشتری دارد، انسانیت و محبتی است که از طریق این بسته‌ها میان مردم توزیع می‌شود.

وی با ذکر اینکه خداوند متعال در قرآن مجید انسان را بنی‌آدم، بشر و ناس هم نامیده است، ادامه داد: با این حال هر جا در قرآن کریم خداوند می‌خواهد راجع به انسانیت آدمی حرف بزند، از کلمه انسان استفاده می‌کند.

عابدینی یادآور شد: امروز هم می‌بینیم که محتوای اصلی این بسته‌های معیشتی انس و الفتی است که امروز محرومان ما به آن بیشتر از محتوای مادی نیاز دارند و بیشتر از مواهب مادی این بسته‌ها نیازمند اکرام، رأفت، عطوفت و انسانیت هستند.

تمام دغدغه مستکبران عالم ساختن سلاح‌های کشتار جمعی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش رأفت، عطوفت و انسانیت را مورد هجمه مستکبران جهانی توصیف کرد و گفت: امروز تمام دغدغه مستکبران عالم ساختن سلاح‌های کشتار جمعی است تا با کشتار مردم تروریسم را در جهان مدیریت کنند و آنها برای ترور انسان‌ها تلاش می‌کنند.

عابدینی افزود: در حالی که خداوند برای انسانیت آدم‌ها برنامه‌ریزی کرده، مستکبران عالم و صهیونیست‌ها فساد، ظلم و جنگ‌افروزی هستند؛ در صورتی که دین مبین اسلام دنبال صلح است و به جهانیان بشارت آمدن مصلح کل را می‌دهد.

وی ادامه داد: اینکه امروز اربعین تا این اندازه مورد توجه جهانیان و حتی غیرمسلمان‌ها قرار می‌گیرد، به این خاطر است که در حرکت اربعین حماسه، عدالت‌خواهی، معرفت و انسانیت را می‌بینند و به این نتیجه رسیده‌اند که این حرکت حماسی و سیل خروشان زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

4 مرحله رزمایش همدلی و احسان تا پایان سال برگزار می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه ششمین مرحله رزمایش احسان و همدلی به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی برگزار می‌شود، گفت: امروز توزیع 8 هزار و 400 بسته آموزشی و معیشتی را برای افراد بی‌بضاعت و کم‌درآمد تهیه کردیم که 4 هزار و 200 بسته از این بسته‌ها شامل دفتر، مدادرنگی و سایر نوشت‌افزار به ارزش 80 هزار تومان است.

سیدمهدی میرغفاری اضافه کرد: در ضمن 4 هزار و 200 بسته هم از بسته‌های یادشده شامل اقلام معیشتی از جمله روغن، برنج، سویا، ماکارونی، حبوبات و قند و شکر است که هر بسته معیشتی 130 هزار تومان ارزش ریالی دارد و این بسته‌ها توسط گروه‌های جهادی میان محرومان و نیازمندان در مناطق محرومان استان قزوین توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان سال هم 4 مرحله دیگر رزمایش همدلی و احسان توسط ستاد اجرایی فرمان امام برای کمک به محرومان و نیازمندان برگزار خواهد شد که استان قزوین هم سهم خود را در این حوزه ادا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار