مدیرکل حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ۱۵ هزار و ۱۰۰ پیشکسوت قزوینی دوران هشت سال دفاع مقدس تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 21 September 2021

 امیر سرتیپ دوم ستاد بهنام پیری، مدیرکل حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان تجلیل از ۱۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در قزوینقزوین در مراسم تجلیل و تکریم سراسری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که به صورت ویدیو کنفرانس با سخنرانی رییس جمهوری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این دوران، افزود: در آستانه چهل و یکمین سالگرد دوران دفاع مقدس قرار داریم و هر ساله به منظور گرامیداشت این مناسبت شاهد رژه نیرو‌های مسلح بودیم، اما امسال با توجه به شرایط کرونایی این برنامه برگزار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال است که در هفته دفاع مقدس به‌صورت متمرکز از پیشکسوتان این دوران تجلیل می‌شود، افزود: سال گذشته آئین مراسم تجلیل از رزمندگان پیشکسوت سراسر کشور با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد و امسال نیز این آئین به طور ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

سرتیپ دوم امیر پیری تصریح کرد: هدف اصلی این مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و قدردانی از خانواده‌های معظم شهدا است که هیچگاه فراموش نخواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان در برنامه امروز حضور دارند و مورد تجلیل قرار می‌گیرند و سایر پیشکسوتان نیز در این ایام مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، افزود: همچنین در برنامه امروز به شکل حضوری ۱۰ نفر از خانواده معظم شهدا و پنج نفر از فرماندهان این دوران مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس را حفظ کنیم، افزود: بنابر ابلاغ رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سالانه ۸۵ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین و تألیف می‌شود و سال گذشته استان قزوین در این زمینه مقام دوم را کسب کرد.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار