معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بروز و شیوع قارچ سیاه در قزوین همچون سراسر کشور رو به افزایش بوده که موجب نگرانی و دغدغه‌ مردم شده است.
کد خبر: ۹۹۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 18 September 2021

علی اکبر کرمی روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، افزود:در حال حاضر تعداد مبتلایان به قارچ سیاه در استان قزوین ۱۱ نفر است که ۶ تن از بیماران دارای بیماری کویید ۱۹ هستند.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی ولایت پایلوت درمان این بیماری است، اظهار داشت: افرادی که از سطح ایمنی پایین تری برخوردار باشند در معرض ابتلا به قارچ سیاه قرار دارند.

کرمی اظهار داشت: با کمبود داروی قارچ سیاه مواجه بودیم که خوشبخانه با اقدامات صورت گرفته مرتفع شد.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی و بیمارانی که کورتون مصرف می‌کنند بیش از دیگران در معرض ابتلا قرار دارند.

این مسوول با بیان اینکه بستری موقت اتفاقی مهم در خیز پنجم کرونا بود؛ اظهار داشت: پذیرش بیماران در شرایطی صورت می‌گرفت که ظرفیت بیمارستان ها تکمیل بود و این موضوع جزو افتخارات دانشگاه علوم پزشکی قزوین محسوب می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: پیش از اینکه کرونا وارد کشور شود استان دارای ۱۴۵ تخت بود که امروز این تعداد به ۲۸۸ تخت ویژه رسیده است.

کرمی گفت: از اقدامات مهم درمانی صورت گرفته در استان قزوین، ایجاد مرکز مراقبت در منزل، توسعه بستری های موقت که سه هزار مورد بوده، ایجاد ۲۳۰ تخت جدید در بیمارستان های ارتش و سالن اداره گاز و برگزاری منظم کمیته های مورتالیتی که بررسی پرونده بیماران کم سن و سال است محسوب می شود.

وی همچنین بیان کرد: ۲۹ دستگاه اکسیژن ساز به مجموع دستگاه های اکسیژن ساز استان اضافه شده که از دیگر اقدامات صورت گرفته در دوران کرونا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار