استاندار قزوین گفت: تا تکمیل واکسیناسیون گروه‌های هدف و رده‌هاس سنی اعلام شده، مدارس استان در فضای مجازی دایر شود.
کد خبر: ۹۹۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 18 September 2021

هدایت الله جمالی پور روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین، افزود: خوشبختانه با عبور از خیز پنجم کرونا شاهد سیر نزولی این بیماری هستیم و اگر با همین منوال جلو برویم در دو هفته آینده رنگ کرونایی استان زرد خواهد شد.

وی ادامه داد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید در راس امور قرار گیرد ولی متاسفانه حساسیت به رعایت دستورالعمل ها در استان قزوین کاهش یافته است و از فرمانداران درخواست می کنیم با جدیت بیشتری به این موضوع بپردازند.

استاندار قزوین همچنین بیان کرد: متاسفانه وقتی اعلام می شود وضعیت استان مطلوب شده است؛ مردم دستورالعمل های بهداشتی را کنار می گذارند در حالی که این بی توجهی سبب ورود استان به خیز جدید می شود.

جمالی پور بیان کرد: از تمام دستگاه هایی که در کاهش بیماری و اجرای مصوبات ستاد کرونا خوب عمل کردند از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر، مدیریت بحران، دانشگاه علوم پزشکی و تیم مراقبت در منزل، اصناف و شهرداری ها، رسانه ها و سایر نهادها تشکر می کنیم و تداوم این همکاری و همیاری را خواستاریم.

وی اضافه کرد: محدودیت ها از سمت برخی اصناف کمرنگ شده است که به جد درخواست نظارت از دستگاه های اجرایی و اتحادیه‌های مربوط را داریم.

استاندار ادامه داد: با آغاز فعالیت استخرها از مدیرکل ورزش و جوانان انتظار داریم با نظارت دقیق مراقبت کنند تا این مجموعه های ورزشی با ظرفیت محدودی فعالیت کنند و مشکل ساز نشوند.

وی اظهار داشت: در زمینه واکسیناسیون اتفافات خوبی رخ داده است و با سرعت پیش می رویم و تاکنون ۵۱ درصد جمعیت استان تزریق نوبت اول را انجام داده اند و این هفته امیدواریم از مرز ۶۰ درصد عبور کنیم.

استاندار گفت: با موافقت وزیر بهداشت هر میزان واکسن لازم باشد در اختیار استانها قرار می‌گیرد که نقش موثری در افزایش سرعت واکسیناسیون دارد.

جمالی پور تصریح کرد: از هفته آینده واکسیناسیون سنین بالای ۱۸ سال آغاز می شود و برای سنین کمتر نیز واکسن با دز پایین وارد خواهد شد تا بازگشایی مدارس هم در ماه‌های آینده عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار