استاندار قزوین گفت: با توجه به درگیری استان با بحران همه‌گیری کرونا برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 12 September 2021

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین که به مناسبت در پیش بودن هفته دفاع مقدس در سالن جلسات باقرالعلوم ساختمان مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به درگیری استان با بحران همه‌گیری کرونا برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان اجباری است و با وجود تغییر رنگ‌بندی کرونایی در 4 شهر قزوین، بویین‌زهرا و تاکستان از قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد در شهرستان آوج فرمانداران حق کاهش محدودیت‌ها و ممنوعیت را ندارند.

جمالی‌پور با اشاره به اهمیت برگزاری پرشکوه آیین‌ها و مراسم هفته گرامیداشت دفاع مقدس ادامه داد:‌ بر همین اساس همه مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای حفظ آثار باید همکاری کاملی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشند تا برنامه‌های این هفته با شکوه و جلوه هر چه تمام‌تر برگزار شود و در این زمینه مدیران باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی برنامه‌های اثرگذار و به دور از شعارزدگی برگزار کنند.

برخی دستگاه‌های فرهنگی کم‌کاری در حوزه دفاع مقدس را کنار بگذارند

رئیس شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان متولی اصلی راهبر برنامه‌های توسعه فرهنگ دفاع مقدس است و سایر دستگاه‌های فرهنگی هم باید کم‌کاری در این حوزه را کنار بگذارند و به ترویج این فرهنگ یاری رسانند.

جمالی‌پور بر ضرورت انتقال ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی دوران دفاع مقدس به نسل جوان امروز افزود: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان ما با دست خالی و با کمترین امکانات نظامی به مصاف دشمن بعثی و حامیان مستکبر آن رفتند و در این دوره دیدیم که چه نخبگانی از این سرزمین بدون کمترین اعتراض و گلایه جوانی خود را در راه دفاع از میهن صرف کردند.

وی روحیه ایثار و فداکاری دوران دفاع مقدس را حلقه گمشده بسیاری از پروژه‌های اجرایی در شرایط کنونی دانست و ادامه داد: اگر امروز هم مدیران ما با کنار گذاشتن ذهنیتی مانند جذب امکانات عالی به جنگ محرومیت‌ها بروند، قطعاً سنگ‌های بزرگ را به راحتی از پیش پا برمی‌داریم و فرماندهان ما در زمان جنگ 8 ساله با فداکاری تمام همه سختی‌ها را بر سربازان خود آسان کردند.

تقدیر از مدیران فعال در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین هم در این جلسه گفت: با وجود نقش مهم گروه‌های جهادی در توسعه کشور که ریشه این گروه‌ها در دوران دفاع مقدس است، هنوز بسیاری از مدیران ما این ظرفیت را جدی نگرفته‌اند که به نظر می‌رسد در وضعیت کنونی کشور باید کمی دیدگاه‌های خود را عوض کنند. چرا که اگر مانند جهادگران به مصاف مشکلات برویم و به دنبال مواهب مادی نباشیم، هیچ کاری زمین نمی‌ماند.

علی کردی اضافه کرد: همکاری بعضی از مدیران استان در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس مغتنم است و چنین مدیرانی باید در هفته دفاع مقدس مورد تقدیر واقع شوند.

رونمایی از 50 جلد کتاب

این مقام مسئول در ادامه از رونمایی 50 جلد کتاب مرتبط با ادبیات دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: تألیف این کتاب‌ها از هفته دفاع مقدس سال قبل آغاز شده و در تدوین و تنظیم محتوای این کتاب‌ها نویسندگان خلاق و فعال استان در حوزه دفاع مقدس مشارکت جدی داشته‌اند.

کردی افزود: همچنین در هفته دفاع مقدس امسال بنا داریم که وصیت‌نامه‌های شهدای را با محوریت مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمن بازخوانی و تحلیل کنیم که این موضوع در قالب‌های مختلف و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی متعدد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت کند طرح باغ‌موزه دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به کند شدن نبض اجرای این طرح باید با برگزاری جلسات متعدد روند اجرای این پروژه را تسریع کنیم و تلاش کنیم فاز نخست این پروژه را با رفع موانع اعتباری و بودجه‌ای به زودی افتتاح کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار