معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۸۵ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی شامل بی خاکورزی و کم خاکورزی در سال زراعی ۹۹-۴۰۰ در استان عملیاتی و محقق شد.
کد خبر: ۹۹۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 04 September 2021

مجید اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان کشاورزی حفاظتی ۸۵ هزار و ۸۰۳ هکتار به روش کم خاکورزی و سایر به روش بی خاکورزی بوده است.

این مسوول افزود: بیشترین کشاورزی کم خاکورزی انجام شده در استان با ۶۱ هزار و ۶۶۳ هکتار به گندم دیم اختصاص دارد و پس از آن گندم آبی با ۱۴ هزار و ۵۰ هکتار در رتبه بعدی قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین به دیگر محصولاتی که کشاورزی حفاظتی در آنها پررنگ بوده اشاره کرد و اظهار داشت: چهار هزار و ۸۸۰ هکتار مزارع جو آبی و سه هزار و ۷۱۰ هکتار از مزارع جو دیم استان نیز امسال به روش کشاورزی کم خاکورزی کشت و برداشت شدند.

اسماعیلی گفت: در سال زراعی یاد شده همچنین هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کلزای استان قزوین به روش کشاورزی کم خاکورزی کشت و برداشت شدند.

وی یادآور شد: از زراعت بی خاکورزی انجام شده در مزارع استان ۵۹۲ هکتار مربوط به گندم بود و سایر نیز به محصول جو اختصاص داشت.

این مسوول با بیان اینکه در کشاورزی حفاظتی، کشت با استفاده از روش های مکانیزه و با کمترین میزان دستکاری در خاک انجام می شود، گفت: پیشگیری از فرسایش خاک در کنار حفظ مواد آلی آن و همچنین کاهش هزینه های تولید و بهبود کیفیت محصولات از مزایای کشت های حفاظتی به شمار می روند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار