مدیریت امور بین الملل حوزه علمیه استان قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی قزوین طرح "تشکل مساجد بین الملل" به صورت آزمایشی در این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۹۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 31 August 2021

حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت امور بین الملل حوزه علمیه استان قزوین در مدت زمان کوتاه راه اندازی برای اجرای طرح های مختلف از جمله طرح تشکل مساجد بین الملل در سطح استان اقدام کرده است.

وی افزود: طرح مساجد بین الملل، یکی از طرح های توسعه ای امور مساجد کشور است که با توجه به ظرفیت های بین المللی استان به صورت آزمایشی در این استان اجرا می شود.

این مسوول گفت: براساس این طرح، مساجد شاخص استان که ظرفیت بین المللی داشته و توانایی تبلیغ هویت و ظرفیت های شیعه را در زمینه های بین المللی داشته باشند، شناسایی خواهند شد و اقدامات و برنامه های بین المللی در این مساجد برگزار می شود.

ابراهیمی اضافه کرد: بر این اساس مدیریت امور بین الملل، موضوعات ارتباط با کشورهای دیگر و فعالیت هایی مانند برگزاری کلاس زبان خارجی را در این مساجد پیگیری می کند.

وی اظهار داشت: مساجد انتخاب شده یا باید کاملا تاریخی و دارای بنیاد فرهنگی قوی بوده یا برعکس کاملا جدید و مدرن احداث شده و دارای ساختار قدرتمندی باشند.

مدیریت امور بین الملل حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه این مساجد با مساجد کشورهای دنیا ارتباط برقرار می کنند، گفت: این طرح نتایج مثبت زیادی را به همراه دارد که یکی از اصلی ترین آنها اشاعه فرهنگ شیعه و جذب گردشگر مذهبی به استان قزوین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار