رئیس بیمارستان ۵۵۳ ارتش گفت: واکسیناسیون ۴۸ هزار نفر از جمعیت شهرستان قزوین را به عهده داریم و معمولاً روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دوز واکسن را به افراد واجد شرایط و گروه‌های سنی اولویت‌دار تزریق می‌کنیم.
کد خبر: ۹۸۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 25 August 2021

به گزارش تابناک قزوین سرهنگ پزشک سیدجواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه مأموریت ذاتی بیمارستان 553 ارتش خدمات‌رسانی پزشکی و درمانی به نیروهای مسلح و خانواده‌ آنهاست، اظهار داشت: از شروع بحران کرونا در استان قزوین برابر دستورهای سلسله‌مراتب فرماندهی و مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا با شعار «ارتش فدای ملت» در کنار بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ارتش مستقر در قزوین با قوا مأموریت‌های محوله را انجام دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا به استان قزوین بیمارستان 553 ارتش هر نوع خدمات مرتبط با بیماری کرونا را انجام داده است، اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط با بیماری کووید19 به صورت حضوری و مجازی و یا در قالب چاپ بروشور و کتابچه نخستین فعالیت بیمارستان 553 ارتش در حوزه مدیریت بیماری کرونا محسوب می‌شود.

عبادی ادامه داد: حضور مستقیم و مستمر تیم‌های بهداشتی در مراکز تجمعی مثل آسایشگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی سربازان، نظارت و کنترل در تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده که به موقع تهیه و درست مصرف شود. بعد از آن گندزدایی آسایشگاه‌های سربازان و معابر و همچنین حضور در عوارضی قزوین-کرج برای گندزدایی خودروهای سواری از اقدامات مهم ما در این حوزه بوده است.

راه‌اندازی نقاهتگاه 200 تختخوابی در رشت

رئیس بیمارستان 553 ارتش یادآور شد: راه‌اندازی نقاهتگاه اضطراری 200 تختخوابی در شهرستان رشت در اوج دوران شیوع کرونا از جمله فعالیت‌های مهم کادر بهداشتی و درمان بیمارستان 553 ارتش قزوین بوده است. همچنین در پیک سوم کرونا بیمارستان صحرایی را در محوطه بیمارستان راه‌اندازی کردیم که ‌در آن بیماران مشمول بستری موقت برای دریافت داروها به این بیمارستان می‌آمدند و بعد از چند ساعت بستری مرخص می‌شدند.

عبادی افزود: همچین در پیک چهارم کرونا که همه تخت‌های بیمارستانی سهمیه کرونا در قزوین پر شد، اعمال جراحی غیراورژانسی را تعطیل کردیم و تخت‌های این حوزه را به بستری بیماران کرونایی بدحال اختصاص دادیم.

اکسیژن‌درمانی بیماران کرونایی در بخش ویژه

مسئول بهداشت و درمان ارتش در قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا از راه‌اندازی بخش ویژه بیماران کووید19 در بیمارستان 553 ارتش گفت: خوشبختانه با حمایت سرتیپ دکتر بهزاد مؤذنی و حضور میدانی ایشان ظرف 24 ساعت 2 میلیارد تومان بودجه برای تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز تأمین شد و با همت جهادی کادر درمان بیمارستان 553 این دستگاه گران‌قیمت به سرعت نصب و راه‌اندازی شد.

عبادی با یادآوری اینکه بستری بیماران کرونایی برای اکسیژن‌درمانی انجام می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر هم بیماران کرونایی در 26 تخت بستری هستند و دوره درمان خود با استفاده از اکسیژن می‌گذرانند.

راه‌اندازی 4 کانکس نظامی برای واکسیناسیون ضد کرونا

رئیس بیمارستان 553 ارتش در ادامه این گفتگو به راه‌اندازی مرکز تجمیعی شماره 2 واکسیناسیون قزوین در این بیمارستان اشاره کرد و گفت:‌ 4 گروه مختلف شامل واکسیناتور، ثبّات و ناظر بهداشتی در 4 کانکس نظامی در بیمارستان مستقر شده‌اند و واکسیناسیون گروه‌های سنی اولویت‌دار و پرخطر ساکن شهرک ولایت، خیابان پادگان و ولیعصر را بر مبنای سند ملی واکسیناسیون انجام می‌دهند.

عبادی با ذکر اینکه واکسیناسیون 48 هزار نفر از جمعیت شهرستان قزوین را به عهده داریم، اضافه کرد: معمولاً روزانه بین 300 تا 500 دوز واکسن را به افراد واجد شرایط تزریق می‌کنیم و در زمینه تأمین واکسن هم وابسته به دانشگاه علوم پزشکی هستیم و به هر تعدادی که روزانه واکسن به ما تعلق بگیرد، واکسن را به افراد مختلف تزریق می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت ما برای واکسینه کردن مردم خیلی بیشتر از 500 دوز واکسن در روز است و در صورت افزایش سهمیه واکسن آمادگی داریم به صورت شبانه‌روزی کار واکسیناسیون را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار