معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ممکن است کرونا تا یک دهه آتی به یک بیماری فصلی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۸۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱ 20 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی افزود: با توجه به تحقیقات گسترده صورت گرفته در جهان، ممکن است در طول ۱۰ سال آینده و ایجاد ایمنی جمعی در سطح جهان، شدت بیماری کووید ۱۹ کاهش یابد و عوارضی شبیه به سرماخوردگی عادی ایجاد ‌کند.
وی یادآورشد: به اعتقاد محققان علت کاهش شدت بیماری، تغییر در رویه ویروس کرونا نیست، بلکه سازگاری سیستم ایمنی بدن ما با این ویروس است.
وی تاکید کرد: ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود، تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید۱۹ است، بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
دکتر صادقی گفت: اما این صحبت ها مربوط به آینده نسبتا دور است و در حال حاضر باید با این ویروس جنگید و راهی جز تسریع در روند واکسیناسیون و البته از آن مهمتر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم نیست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در حال حاضر کادر درمانی بسیار خسته و ناتوان شده اند و مردم می توانند با رعایت بهداشت با کوتاه و کم خطر کردن موج پنجم و گذر از آن به مدافعان سلامت که بیش از یک سال و نیم است که با این بیماری چموش و سرسخت در حال مبارزه اند، کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار