مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان در اثر خشکسالی را ۱۳۳۷ میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۷۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ 19 July 2021


به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ابراهیم دارایی با اشاره به خسارت وارد آمده به بخش کشاورزی شهرستان در اثر خشکسالی، اظهار کرد: از اسفند سال گذشته تاکنون هیچ بارندگی موثری در شهرستان کرمانشاه نداشته‌ایم که این موضوع بخش کشاورزی شهرستان را با تنش آبی مواجه کرده است.

 دارایی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سال زراعی جاری کاهش ۴۰ درصدی میزان بارندگی‌ها را در شهرستان کرمانشاه داشته‌ایم که خسارات زیادی را متوجه بخش کشاورزی کرده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: امسال علاوه بر تنش رطوبتی ناشی از کمبود میزان بارش ها، به علت بالا بودن درجه حرارت محیط تنش حرارتی نیز بر بخش کشاورزی شهرستام تاثیر منفی گذاشته و باعث افت شدید عملکرد بخش کشاورزی خصوصا در مزارع دیم گندم، جو و نخود و باغات دیم شده است.

 دارایی تاکید کرد: بیشترین خسارت خشکسالی در شهرستان کرمانشاه را در بخش زراعت دیم و باغات داشته ایم، به طوری که با توجه به بررسی‌های انجام گرفته میزان خسارت وارده به بخش زراعت و باغبانی شهرستان ۱۳۳۷ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 وی گفت: سعی کردیم با اقدامات مدیریتی مثل آبیاری مزارع و باغات در حد توان از افت عملکرد مزراع و باغات جلوگیری کنیم، هرچند در نهایت با افت شدید تولیدات بخش کشاورزی شهرستان به دلیل خشکسالی مواجه هستیم.

وی در ادامه از شهرستان کرمانشاه به عنوان بزرگترین شهرستان کشاورزی کشور یاد کرد و افزود: تولید سالانه ۲۶۵ هزار تن گندم، ۱۶۴ هزارتن جو و ۴۴ هزار تن نخود بخشی از تولیدات شهرستان کرمانشاه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار