تا نوزدهم تیرماه؛
تابناک سمنان: محمد باقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۹۱ درصد از مطالبه گندم‌کاران استان معادل یک هزار و ۷۸۳ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال تا نوزدهم تیر پرداخت شد.
کد خبر: ۹۷۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 17 July 2021

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ابراز داشت: بیش از ۳۸ هزار و ۹۳۰ هزار تن گندم تاکنون از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از گندم‌کاران خریداری شده است.

وی ادامه داد: ارزش گندم‌های خریداری شده در استان سمنان یک هزار و ۹۵۷ میلیارد و ۶۲۸ ریال برآورد می‌شود که تا نوزدهم تیر به طور متوسط حدود ۹۱ درصد از مطالبه گندمکاران استان نیز پرداخت شد.

محمد باقر منوچهری خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم در استان از اواخر بهار از غرب استان شامل شهرستان‌های گرمسار و آرادان آغاز شد و اکنون خرید گندم در مناطق شرقی استان مانند کالپوش میامی، شاهرود و دامغان همچنان ادامه دارد.

منوچهری با بیان اینکه برداشت گندم در گرمسار و آرادان به پایان رسید، اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۹۲۷ تن از کشاورزان گرمساری، و هفت‌هزار و ۱۱۸ تن از کشاورزان آرادانی، گندم خرید تضمینی شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: تاکنون ۹۶۴ تن گندم از کشاورزان شهرستان سمنان، چهار هزار و ۱۶۶ تن از کشاورزان شاهرودی، به صورت تضمینی خریداری شده است .

منوچهری یادآور شد: ۲۳۳ تن گندم خرید تضمینی در استان سمنان مربوط به شهرستان سرخه، یک هزار و ۶۹۰ تن مربوط به شهرستان دامغان و ۱۳ هزار و ۸۲۹ تن مربوط به شهرستان میامی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: طبق مصوبه جدید شورای عالی اقتصاد از یکم اردیبهشت ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی به پنج‌هزار تومان رسید، این قیمت پیش از این هر کیلوگرم گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار