رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان قزوین:
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار و ۶۶۵ دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.
کد خبر: ۹۷۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 17 July 2021

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین،  ابراهیم شنوا فلاح اظهار کرد: از این تعداد مراجعه ۱۰ هزار و ۹۴۴ دستگاه پس از طی کردن مراحل تست در مرحله اول برگه معاینه فنی دریافت کردند و ۳ هزار و ۱۰۷ خودرو نیز پس از رفع نقص مورد تأیید قرار گرفتند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۱۴ خودروی سنگین نیز در معاینه فنی مردود شدند از رانندگان خواست مسائل فنی و ایمنی را رعایت کنند و با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت و ایمنی خودروی خود اطمینان یابند.

وی کاهش آلایندگی و مخاطرات جاده‌ای و ارتقای عملکرد خودرو را از اهداف تأسیس مراکز معاینه فنی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۵ مرکز معاینه فنی خورو های سنگین در سطح استان قزوین فعالیت می‌کنند.

شنوا فلاح گفت: یکی از علت‌های اصلی حوادث جاده‌ای وجود نقص فنی در ناوگان برون شهری است که فعالیت مراکز معاینه فنی می‌تواند برای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست از آلودگی و کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها مؤثر باشد.

به گفته این مسئول خودروهای سنگین در مراکز معاینه فنی طی مراحل مختلف از نظر میزان صدا، نور چراغ، کیلومتر شمار، جلوبندی، چرخ‌های جلو، ترمز، کمک فنر، اطراف بدنه و میزان آلایندگی مورد معاینه قرار می‌گیرند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه همچنین از انجام ۱۵ گشت کنترل ناوگان حمل مواد خطرناک و تجهیزات ایمنی در راه‌های استان خبر داد و افزود: با انجام این گشت‌ها و نظارت بر ۱۵۰ دستگاه ناوگان حمل مواد خطرناک ۸ راننده متخلف شناسایی و به کمیسیون‌ها ارجاع شدند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار