مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: روند ساخت یک باب کتابخانه و همچنین مجتمع فرهنگی و هنری در ناحیه شهری مهرگان که در راستای توسعه فضای فرهنگی در استان است با کندی به پیش می‌رود و نیازمند تسریع در انجام امور است.
کد خبر: ۹۷۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 17 July 2021

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدحسین اسماعیلی در دیدار با مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان با اشاره به کمبودهای اساسی در حوزه‌های زیرساختی فرهنگی و هنری در استان گفت: در این راستا و به پیشنهاد این اداره کل، کارگروه ساماندهی فضاهای فرهنگی به ریاست معاون امور عمرانی استانداری و عضویت دستگاه‌های ذیربط و فرهنگی تشکیل و نسبت به بررسی و درباره توسعه و ارتقاء سرانه فضاهای فرهنگی استان تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: ناحیه شهری مهرگان فاقد هرگونه فضای فرهنگی است و در این راستا مقرر شد در قطعه زمینی که از سوی راه و شهرسازی به فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده بود یک باب کتابخانه و همچنین مجتمع فرهنگی و هنری ساخته شود و مطالعات اولیه و طراحی نقشه‌ها توسط راه و شهرسازی انجام و سپس ساخت پروژه توسط شهرداری محمدیه با مشارکت سرمایه گذار صورت پذیرد که این روند با کندی به پیش می‌رود و نیازمند تسریع در انجام امور است.

وی درباره کتابخانه مرکزی قزوین نیز بیان کرد: احداث کتابخانه نیز از جمله موضوعاتی است که در استان نیازمند آن هستیم و امیدواریم که بتوانیم اقدامات اجرایی آن را انجام دهیم و در این راستا زمینی که از سوی راه و شهرسازی به این اداره کل واگذار شده در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد تا اقدامات قانونی لازم را برای ساخت کتابخانه معمول دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در آوج نیز با کمبود فضاهای فرهنگی مواجهیم و با توجه به اینکه زمینی برای ساخت مجتمع فرهنگی در آوج نداریم نیازمند مساعدت و یاری اداره کل راه و شهرسازی هستیم.

اسماعیلی در ادامه خواستار دریافت سندهای مربوط به مجتمع‌های فرهنگی و هنری ارشاد که زمین‌های آن‌ها از طریق اداره راه و شهرسازی در اختیار ارشاد قرار گرفته است، شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار