مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: از زمان شروع خرید تضمینی گندم درچهارم تیر تا ۲۴ تیرماه خرید تضمینی مازاد گندم استان از مرز ۱۰۰ هزار تُن گذشت.
کد خبر: ۹۷۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ 16 July 2021
مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: از زمان شروع خرید تضمینی گندم درچهارم تیر تا  ۲۴ تیرماه خرید تضمینی مازاد گندم استان از مرز ۱۰۰ هزار تُن گذشت.

به گزارش تابناک همدان، مسعود بکایی با اشاره به پرداخت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درچهارمین پرداخت مطالبات خرید تضمینی گندم کشاورزان استان همدان در ۲۴ تیرماه اظهار کرد:از ابتدای خرید تضمینی گندم کشاورزان تاکنون طی چهار مرحله افزون بر دو هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان همدان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مطالبات کشاورزانی که تا ۲۰ تیرماه اسناد تحویل گندم آن‌ها به بانک کشاورزی ارسال شده بود، پرداخت شده است خاطر نشان کرد: سال گذشته مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان ۴۴۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان گندمکار استان خریداری کردند که با توجه به کاهش تولید امسال گندم پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری گندم‌کاران ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن از گندم مازاد خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

بکایی تصریح کرد:امسال ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد مراکز دو مرکز خرید به‌صورت دولتی، یک مرکز مربوط به دانه‌های روغنی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی هستند.

وی همچنین از خرید تضمینی ۷۹۶ تن محصول به ارزش بیش از ۸۷میلیون ریال از کلزاکاران این استان تا ۲۲ تیر ماه خبر داد و گفت:اولین مرحله از مطالبات کلزاکاران استان به مبلغ ۷۰ میلیون ریال که اسناد تحویل محصول آنان تا تاریخ ۲۰ تیر ماه به بانک کشاورزی ارسال شده بود در ۲۰ تیر ماه به حساب آنان واریز شد.

بکایی اضافه کرد:بر اساس پیش‌بینی و برآورد جهاد کشاورزی استان همدان امسال بیش از ۱۵۰۰ تن از محصول کلزا توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا ادامه دارد، تأکید کرد: خرید تضمینی تا زمانی که محصول برداشت نشده در سطح مزارع استان وجود دارد و مراکز خرید نیز دایر هستند. 

لازم به ذکر است در سال‌زراعی جاری هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این استان به صورت آبی و ۳۳۳ هزار هکتار نیز به‌صورت دیم به کشت محصول گندم اختصاص دارد که بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال از این سطح اراضی زیر کشت در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تن محصول گندم برداشت خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار