در هشت شهرستان استان سمنان؛
تابناک سمنان: احسان عباس پور با اشاره به آغاز طرح خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سمنان گفت: ۲۱ مرکز برای خرید گندم کشاورزان آماده شده است.
کد خبر: ۹۷۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 24 June 2021

قیمت‌گذاری خرید تضمینی گندم در 20 سال گذشته چه تاثیری روی تولید داشت؟ +  نمودار | خبرگزاری فارس

 

 

مدیرکل تعاون روستایی استان سمنان با اشاره به آغاز طرح خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سمنان طی سال زراعی، بیان کرد: ۲۱ مرکز در هشت شهرستان استان سمنان برای خرید تضمینی گندم با حضور کارشناسان تعاون روستایی آماده و این کار بدون مشکل انجام خواهد شد.

احسان عباس پور با بیان اینکه شرکت‌های تعاون روستایی در واقع امسال به مباشرت از اداره کل غله نسبت به خرید تضمینی گندم کشاورزان مبادرت ورزیده‌اند، تاکید داشت: هدف ما حمایت از کشاورزان و خرید کامل و تضمینی گندم است.

عباس پور با بیان اینکه گندم کشاورزان استان به ازای هر کیلوگرم پنج هزار تومان خریداری و انبار می‌شود، ابراز داشت: ۱۵ هزار تُن گندم تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل اقلیم استان سمنان، گندم‌ها در هر بخش یک زمان دروی خاص دارند در نتیجه خرید تضمینی گندم هنوز ادامه دارد، گفت: در غرب استان از ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام و کم کم این منطقه به اتمام خواهد رسید و سپس مراکز شرق استان، میزبان گندم درو شده توسط کشاورزان هستند.

وی همچنین با بیان اینکه نمی‌توان به درستی پیش بینی کرد که چه میزان گندم امسال برداشت می‌شود اما بیش از ۳۲ هزار هکتار گندم کاری در استان وجود دارد، گفت: میانگین برداشت محصول علی رغم خشکسالی و مشکلات آن در سطح استان خوب است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار