کد خبر: ۹۷۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 24 June 2021

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از سطح ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از باغات باور استان ۳۵ هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اردشیر شهرکی اظهارداشت: سه هزار و ۸۵۰ هکتار از باغ‌های این استان به کشت انگور اختصاص دارد که ۲ هزار و ۸۵۰هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی با بیان اینکه برداشت انگور یاقوتی از اردیبهشت در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود گفت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در استان سازگاری دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: ۹۰ درصد انگور تولیدی این استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

وی اظهارداشت: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می‌زند، اواخر فروردین میوه‌اش سبز می‌شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه‌های آن هستیم.
شهرکی افزود: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می‌شود.
وی تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور در منطقه سیستان شامل زهک، زابل، هیرمند، هامون و نیمروز و در شهرستان‌های خاش، زاهدان و میرجاوه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار