رییس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شروع تزریق نوبت دوم واکسن کرونا نوع "سینوفارم" گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار دُز از این واکسن تزریق شده است.
کد خبر: ۹۷۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 24 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،کیوان خاصی با اشاره به تاخیر 25 روزه در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا نوع "سینوفارم" گفت: خوشبختانه با پیگیری های مسئولین وزارت بهداشت محموله های جدید این نوع واکسن به استان تحویل شده و نوبت دوم آن در حال تزریق است.

وی افزود: طی سه روز گذشته بیش از 15 هزار دُز واکسن نوبت دوم "سینوفارم" در استان تزریق شده است.

خاصی با تاکید بر خودداری افراد از مراجعه خودسرانه به مراکز واکسیناسیون گفت: در حال حاضر مراقبین سلامت بر اساس اولویت بندی صورت گرفته با افراد جهت تزریق نوبت دوم واکسن تماس می گیرند، بنابراین نیازی به مراجعه خودسرانه افراد نیست.

وی یادآور شد: اولویت در این زمینه با افرادی است که مدت زیادی از تزریق واکسن نوبت اول آنها گذشته است و واکسن نوبت دوم با اولویت این افراد تزریق می شود، اما برای مابقی افراد جای نگرانی نیست و محموله های بعدی واکسن در راه است.

خاصی در ادامه در خصوص احتمال بروز عوارض واکسن در برخی افراد گفت: خوشبختانه علی رغم تزریق تعداد بالای واکسن در استان تاکنون عارضه جدی گزارش نشده و مواردی که عوارض خفیف داشته اند با مراجعه به پزشک ظرف مدت کوتاهی بهبود پیدا کرده اند.

این مسئول تاکید کرد: افراد چنانچه بعد از تزریق واکسن کرونا در نوبت های اول یا دوم علائمی مانند درد مفاصل، کوفتگی، تشنج، پایین آمدن هوشیاری و ... داشتند در سریعترین زمان ممکن به یکی از مراکز بهداشتی و درمان مراجعه کنند تا درصورت نیاز به بخش های تخصصی ارجاع شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار